شبکه پالیگان چیست؟

پالیگان چیست

فهرست

ماتیک نام قبلی شبکه پالیگان است که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. جینتی کانانی نام بنیان گذار پالیگان می باشد. همچنین این شبکه دارای ارز دیجیتال بومی به نام متیک می باشد. متیک یک توکن ERC-20 می باشد که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. همچنین این شبکه دارای ویژگی و قابلیت های ویژه ای می باشد که باعث شده در بین کاربران پرطرفدار شود. با رمزگشا همراه باشید تا بیشتر درباره این شبکه بدانیم.

پالیگان چیست ؟

پالیگان یک فناوری نوظهور و نوین می باشد که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. افزایش مقیاس پذیری را از طریق بعضی از راهکار های لایه دوم ارائه می دهد و با اتکا به سیستم های متصل خود، ادغام بسیاری از بلاک چین ها و شبکه ها امکان پذیر می کند. این پروژه در ابتدا با نام ماتیک فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از گذشت مدتی با گسترش دادن دامنه خود به پالیگان تغییر نام داد. ارز دیجیتال بومی این شبکه ماتیک نام دارد.

یکی از بنیان گذاران پالیگان فردی به نام جینتی کانانی می باشد که از سایر افراد در این پروژه بیشترین مشارکت را داشته است. کانانی فرزند یک کارگر معدن است که خانه ی او در حومه یکی از شهر های هندوستان بود و اکثر اوقات برای پرداخت شهریه مدرسه خود به مشکل بر می خورد. کانانی هنگامی که به عنوان یک محقق ارشد فعالیت می کرد، برای اولین بار مشکل مقیاس پذیری و ازدحام شبکه اتریوم را در یک پروژه NFT پیدا کرد و تصمیم گرفت که این مشکل را رفع کند. سرانجام این شبکه در اواخر سال 2017 توسط افرادی جینتی کانانی، ساندیپ نایلوال و آنوراگ آرجون تاسیس شد.

در سال 2021 بعد از مشکلات مربوط به ازدحام اتریوم که باعث به افزایش بیشتر کاربران از شبکه شد، تیم ماتیک تصمیم گرفت که پروژه خود را توسعه دهد و نام پروژه را از ماتیک به پالیگان تغییر دادند. در ابتدای فعالیت خود پالیگان تصمیم داشت که فناوری نو مانند رول آپ و والادیوم را که باعث بهبود تجربه کاری با این شبکه میشد را برای عموم منتشر کند. با اینکه نام این شبکه از ماتیک به پالیگان تغییر نام داد ولی ارز دیجیتال این شبکه همچنان ماتیک نام دارد.

شبکه پالیگان
پالیگان و مزایای آن

ماتیک چیست؟

ارز ماتیک که با نماد MATIC شناخته شده است، یک توکن ERC-20 می باشد که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. ماتیک یک توکن تطبیق پذیر و تعامل پذیر برای ساخت بلاک چین هایی می باشد که با اتریوم سازگار می باشد. از مهم ترین کاربرد ارز ماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     حاکمیت : افراد با سرمایه گذاری کردن توکن خود می توانند در تصمیمات شبکه شرکت کنند.

2.     استیکینگ : از این توکن می توان برای استیکنگ در شبکه استفاده کرد. این کار باعث می شود تا امنیت این شبکه ارتقا پیدا کند و کاربران از آن سود دریافت کنند.

3.     کارمزد تراکنش : هزینه تراکنش بعد از ورود به پالیگان به جای پرداخت اتر، از این ارز استفاده می شود.

کاربرد شبکه پالیگان

این شبکه دارای چند ضلع می باشد که هر کدام از این ضلع ها کاربرد های متعددی دارد و ساختار ساده ای را برای توسعه شبکه ها به وجود می آورد.  این شبکه می تواند امنیت سرمایه ها را با استفاده از ساختار پلاسما و مدل اعتبار سنجی غیر متمرکز خود تضمین کند، همچنین تا حد زیادی از طریق زنجیره های جانبی خود، راه حل هایی برای افزایش مقیاس پذیری اتریوم را ارائه می کند. هدف اصلی شبکه پالیگان، افزایش کارایی بلاک چین و توسعه بخشیدن به امنیت اتریوم می باشد تا از طریق توسعه دهندگان به ارائه محصولات تشویق شوند.این شبکه مانند یک رابط بین بلاک چین اتریوم عمل می کند.

پلتفرم پالیگان

یک روش برای راه اندازی آسان است که با بلاک چین های اتریوم سازگار است. با توسعه بخشیدن این بخش، مجموعه ای گسترده از ماژول ها برای استقرار بلاک چین ها با ویژگی های استیکینگ را ارائه می دهد.

کیت توسعه نرم افزاری است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به آسانی بلاک چین های لینک شده به اتریوم را تاسیس و راه اندازی کنند. این کیت ها افزونه های قابل نصب می باشد که حاوی ابزار های لازم برای هماهنگی اپلیکیشن ها انجام می دهد و هر فرد می تواند به راحتی بلاک چین اختصاصی خود را اجرایی کند.

پروتکل پالیگان

پالیگان یک شبکه اینترنتی می باشد که بلاک چین ها را به همدیگه متصل می کند. علاوه بر این پالیگان هر بلاک چین را قادر می سازد تا برای امنیت خود از بلاک چین اتریوم کمک بگیرد و یا ماژول های امنیتی خود را پیدا کند و آن را انتخاب کند. از ویژگی  استفاده از اتریوم برای تامین این است که این بلاک چین در حال حاضر یک استخر غیر متمرکز می باشد که از میلیارد ها دلار بهره می برد.

لایه شبکه پالیگان

1.     اجرا : اجراسازی ماشین مجازی اتریوم که برای اجرایی شدن قرارداد های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

2.     اتریوم : قرارداد های هوشمند اتریوم را کنترل و بررسی می کند و در صورت بروز مشکل، آن را رفع می کند.

3.     شبکه : دارای شبکه های بلاک چینی می باشد که وظیفه تولید بلاک و اجماع داخلی و ادغام تراکنش ها را بر عهده دارد.

4.     امنیت : این لایه خدماتی برای احراز هویت و تایید تراکنش ها ارائه می دهد.

پالیگان-رمزگشا
همه چیز درباره پالیگان و متیک

ویژگی شبکه پالیگان

1.     مقیاس پذیری : انجام شدن تراکنش های سریع و کم هزینه در زنجیره جانبی

2.     امنیت : مشارکت اپراتور درون زنجیره ای در سیستم POS

3.     توان عملیاتی : پشتیبانی کردن از 7000 تراکنش در ثانیه

4.     زنجیره جانبی : زنجیره جانبی در مقایسه با زنجیره های مستقل ماهیتی عمومی دارد و نیازی به مجوز ندارند و از پروتکل های متعدد پشتیبانی می کند.

مزایا

·        پایین آمدن هزینه ساخت اپلیکیشن و بلاک چین های غیر متمرکز اتریوم

·        استفاده رایگان و سریع از اپلیکیشن های دیفای،  NFT و بازی های مبتنی بر اتریوم

·        امکان فارمینگ بر روی پلتفرم های دیفای برای فارمرهای با دارایی کم

·        صدور سریع NFT با هزینه رایگان در شبکه NFT مبتنی بر پالیگان

پروژه های توسعه یافته توسط شبکه پالیگان

·        Cometh: یک بازی دیفای در بلاک چین اتریوم می باشد که بازیکنان آن می توانند با پیش بینی حرکت کردن اشیا, توکن های با ارزشی را به دست بیاورند.

·        EasyFi : یک پلتفرم اعطا دهنده وام می باشد که از وام های با وثیقه کم پشتیبانی می کند.

·        Aavegotchi: یک بازی معاملاتی دیفای می باشد که مبتنی بر توکن های NFT می باشد.

·        Polymarket : بازار پیش بینی می باشد که کاربران در آن با گمانه زنی و حدس رویداد فضای حقیقی کسب درآمد داشته باشید.

کیف پول 

·        تراست والت

·        مای اتر

·        فورت متیک

·        سیف پال

·        لجر نانو اس

·        آلفا والت

·        کیف پول ترزور

·        کیف پول لجر

·        متامسک والت

صرافی هایی که از پالیگان پشتیبانی می کند :

·        کوییک سواپ

·        کرو

·        ام استیبل

·        اسلیپیج

 

پالیگان-رمزگشا
ویژگی پالیگان

سخن آخر

پالیگان یک شبکه فناوری می باشد که نام قبلی این شبکه ماتیک بوده است. با گذشت زمان و توسعه یافتن این شبکه از نام ماتیک به پالیگان تغییر پیدا کرد. این شبکه مبتنی بر بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. این شبکه دارای یک ارز دیجیتال به نام ماتیک می باشد. متیک یک توکن ERC-20 می باشد که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. همچنین در این مقاله ویژگی و قابلیت های این شبکه و رمز ارز آن را بیان کرده ایم. از اینکه تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید از شما تشکر می کنیم.

8 responses to “شبکه پالیگان چیست؟”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

en_USEnglish