ربات معامله گر

ربات معامله گر

فهرست

کسب سود در معاملات کریپتو بستگی به سرعت خرید و فروش دارایی های ارزدیجیتال دارد. حتی یک تاخیر کوچک در این زمینه می تواند ضررهای چشمگیری را به بار آورد. بر این اساس است که مردم اکثرا به استفاده از ربات های معاملاتی ارز دیجیتال  روی آورده اند.

همانند یک سرمایه گذار بی تجربه ارز دیجیتال، امکان دارد با طریقه عملکرد ربات های معامله گر ارزدیجیتال و طریقه استفاده از آنها آشنا نباشید. در این مقاله بعضی از اصول اولیه ربات معامله گر رمزنگاری را توضیح داده ایم. همچنین ما راه هایی برای شروع کار با ربات معامله گر کریپتو را مورد بررسی قرار داده ایم.

ربات معامله گر چیست؟

ربات معامله گر ارزدیجیتال برنامه هایی هستند که برای اتوماتیک سازی معاملات دارایی های رمزنگاری شده از جانب شما ایجاد شده اند. در حالت نرمال، شما ( به عنوان تاجر یا سرمایه گذار) باید پشت میز بنشینید و انتخاب کنید کدام رمزارز و در چه زمانی بخرید و یا بفروشید. همیشه باید به آمار بازار که معیار مهمی در تمرین معاملات دارند، دقت کنید.

ربات معامله گر ارزدیجیتال به راحتی می تواند تفسیر آمار و تجزیه و تحلیل بازار را اتوماتیک کند. همچنین می تواند داده های بازار را گرد آوری کند ،آنها را تشریح کند، ریسک بالقوه بازار را ارزیابی کند و دارایی های ارزدیجیتال خرید یا فروش را اجرا کند. به طور مثال، هنگامی که قیمت بیت کوین از حد مشخص شده کمتر شد، می توانید یک ربات رمزنگاری برای خرید بیت کوین بیشتری راه اندازی کنید.

Read more:  ربات تریدر و ویژگی هایش! 

برای آگاهی بیشتر مقاله Introducing the Trader Robot را بخوانید.

بدین ترتیب، ربات اکثرا می تواند در وقت شما صرفه کند. همانند استخدام یک متخصص برای انجام معاملات ارزدیجیتال برای شماست ضمن اینکه می توانید عقب بنشینید و ناظر رشد سود باشید. ضمنا استفاده از ربات ارزدیجیتال به صرفه تر از استخدام متخصص انسانی است.

ربات معامله گر - رمزگشا
ربات معامله گر – رمزگشا

ربات معامله گر ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

اکثر ربات های معاملاتی ارزدیجیتال شامل اجزای کلیدی مشترک هستند:

پیش بینی ریسک بازار

این ماژول ربات از داده های بازار استفاده می کند ولی برای محاسبه ریسک احتمالی در بازار ، بر طبق اطلاعات، ربات معامله گر تصمیم می گیرد که چقدر معامله یا سرمایه گذاری کند. این ممکن است از مهم ترین دیدگاه یک ربات رمزنگاری باشد.

تجزیه و تحلیل داده های بازار

این ماژول ربات معامله گر، داده های خام بازار را از منابع مختلف تشریح و ذخیره می کند. از سوی دیگر، تعیین می کند که آیا یک دارایی رمزنگاری مشخص را بخرد یا بفروشد. بیشتر رباتهای معامله گر به کاربران اجازه می دهند تا داده هایی که به بخش ایجاد کننده سیگنال می روند را سفارشی کنند تا نتایج دقیقی بدست آورند.

خرید یا فروش دارایی

در این ماژول ربات معامله گر از API برای خرید و فروش دارایی رمزارز به عنوان استراتژیک به کار می برد. بعضی اوقات امکان دارد بخواهید از خرید توکن به شیوه عمده ممانعت کنید. از طرفی بعضی شرایط احتیاج به خرید فوری دارد. ماژول Execution از چنین دیدگاه هایی مراقبت می کند.

برای مطالعه بیشتر خواندن مقالات زیر را توصیه می کنیم:

مقاله خرید ربات ترید

مقاله 5 تا از بهترین ربات تریدرهای ارزدیجیتال

مقاله دانلود ربات تریدر ارزدیجیتال

مقاله ساخت ربات تریدر- راهنمایی برای مبتدیان

مقاله ربات تریدر ارزدیجیتال و انواع آن!

مقاله ربات تریدر اتوماتیک

ربات معامله گر ارزدیجیتال
ربات معامله گر

مزایای ربات معامله گر رمزنگاری

در زیر بعضی از ویژگی های مهم ربات های معاملاتی رمزنگاری را بیان کرده ایم:

کارآمد

معامله دارایی های رمزنگاری شده از طریق ربات معامله گر همیشه کارآمدتر است. نیازی نیست نگران خطاهای انسانی یا تاخیر باشید. هنگامی که ربات داده های درست را بدست می آورد و الگوریتم های درستی داشته باشد، می تواند با شانس بیشتری معامله را با سود بالا انجام دهد. این رباتها همچنین می توانند به صورت 7*24 کار کنند.

بی احساس

ربات معاملاتی تمامی تصمیمات را بر طبق داده ها می گیرد. این رباتها برخلاف انسانها ، ترس از دست دادن یا طمع سود را ندارند. تریدرهای باتجربه ممکن است بر احساسات خود چیره کنند و تصمیمات منطقی بگیرند، ولی ممکن است همیشه اینگونه نباشد. همچنین مبتدیان که اصلا نمی توانند مانع احساسات خود شوند. از طرفی یک ربات همیشه احساسات را از معادله دور نگه می دارند.

 قوی تر

یک معامله گر انسانی دارای محدودیت هایی برای مقدار داده هایی که در یک زمان پردازش می کند، دارد. حتی اگر تمام داده ها را پردازش کند، دستیابی به شناخت بر اساس آن داده ها سخت است. در عین حال، ربات می تواند به راحتی حجم زیادی از داده ها را مدیریت کند و به نتایج مورد قبولی دست یابد.

ربات معاملاتی

ربات معامله گر

معایب ربات معامله گر کریپتو

ربات های معاملاتی کریپتو هنگامی که با یک بازار پیش بینی نشده تعامل دارند ، کامل نیستند. شرایطی همانند همه گیری مداوم ، می تواند تاثیر سرزده بر بازار داشته باشد، و اغلب نمی توانید انتظار داشته باشید که این رخدادها چگونه بر اقتصاد تاثیر می گذارند. بنابراین شما به یک استراتژی برتر و بر پایه روان شناسی احتیاج دارید. این یکی از مباحثی است که باید به غرایز خود تکیه کنید زیرا این ویژگی را رباتها ندارند.

خطاهای برنامه نویسی همچنین می توانند بر عملکرد رباتهای معامله گر ارزدیجیتال تاثیربگذارند. بنابراین باید زمان تعیین شرایط ربات و استراتژی های آن، مخصوصا هنگامی که ربات معامله گر رمزنگاری خود را از ابتدا ایجاد می کنید، خیلی مراقب باشید. به طور مثال باید شرایط و زمان ایده آل برای خرید نهایی را به ربات آموزش دهید. سپس این رباتها کارهای خود را با سرعت بالا انجام می دهند که تایم کمی برای تفکر به شما می دهد.

برای آگاهی بیشتر مقاله ربات معامله گر خودکار را پیشنهاد می دهیم.

آیا رباتهای معامله گر ارزدیجیتال قانونی هستند؟

بله رباتهای معامله گر ارزدیجیتال قانونی هستند و شما می توانید با خیال راحت بدون عواقب قانونی استفاده کنید.

چگونه شروع به استفاده از ربات های معامله گر ارزدیجیتال کنیم؟

به کمک دو روش می توانید از ربات های معاملاتی ارزدیجیتال شروع کنید:

از یک ربات معامله گر استفاده کنید

شما می توانید ربات معامله گر ارزدیجیتالی مناسب خود را از بازار تهیه کنید. این خدمات ربات با چندین صرافی رمزارزها ترکیب شود و از شما کمیسیون ماهیانه یا هر تراکنش را دریافت می کند.

ربات تجاری خود را بسازید؟

اگر به نتایج سفارشی و کنترل نیاز دارید، می توانید یک ربات معامله گر رمزنگاری بسازید و آن را از ابتدا توسعه دهید. همچنین می توانید از پلتفرمی بهره بگیرید و ربات خود را طبق نیاز خود سفارشی کنید. به هر حال باید آن را مطابق استراتژی خود ایجاد کنید.

ربات Quadency به تریدرها یک پلتفرم یکپارچه عرضه می کند که استراتژی های از قبل ایجاد شده و دارایی های نظارتی را اتوماتیک می کند، با حسن نیت ربات های معاملاتی که نیازهای شما را خلق می کند.

دیگر مثال ربات Hummingbot است. این ربات به صورت منبع باز است و به شما قابلیت ایجاد ربات ربات خود را می دهد. از طرفی اگر برای ساخت ربات خود به یک رابط گرافیکی احتیاج داشتید، باید  Trality را مورد بررسی قرار دهید.

خلاصه

ربات های معاملاتی ارزدیجیتال می توانند به شما کمک کنند تا هنگامی که بتوانید همه چیز را به طور صحیح برنامه ریزی کنید، معامله بهتری انجام دهید. ربات یک انتخاب فوق العاده برای تمام کسانی است که نمی توانند به صورت 24*7 در بازار فعالیت داشته باشند. برای استفاده از رباتهای معاملاتی، شما باید مطمئن شوید که ربات مناسب نیاز خود را انتخاب یا بسازید.

منابع: https://blog.liquid.com/how-crypto-trading-bot-works

شرکت رمزگشا با داشتن چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارزدیجیتال و فارکس فعالیت می کند. این شرکت دارای مشاوران متخصص می باشد. شما می‌توانید در هر ساعت  از روز با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید.

 

 

 

7 responses to “ربات معامله گر”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

en_USEnglish