زی کش چیست؟

شاخص زی کش

فهرست

زی کش در سال 2019 تاسیس شد. این شبکه دارای یک توکن بومی به نام Zec است که به عنوان یک فورک بیت کوین شروع به فعالیت کرد. این رمز ارز مانند بیت کوین، دارای 21 میلیون واحد می باشد. این ارز دیجیتال با توسط کد های بیت کوین طراحی شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این شبکه و ارز دیجیتال مخصوص آن بدانیم.

زی کش

زی کش یک شبکه غیر متمرکز همتا به همتا می باشد. این شبکه دارای یک توکن بومی به نام zec  می باشد. این رمز ارز فرک یاز بیت کوین و واحد های این رمز ارز همانند بیت کوین، 21 میلیون می باشد. برای  ساخت این رمز ارز، از کد های بیت کوین استفاده شده است.

زی کش همانند بیت کوین، دارای بلاک چین مخصوص می باشد و مبتنی بر مایننیگ می باشد. تنها قابلیتی که زی کش را از بیت کوین متمایز می کند، انجام دادن تراکنش ها به صوت خصوصی است.

کاربرانی که از زی کش استفاده می کنند، از حریم خصوصی کاملی برای انجام شدن تراکنش های خود بهره مند هستند. در بیت کوین کاربران می توانند یک تراکنش را رهگیری کنند و دارایی های خود را در یک آدرس ملاحضه کنند، اما به گفته تیم زی کش، امکان مخفی سازی در این شبکه وجود دارد. افرادی که می خواهند جزئیات تراکنش هاییشان مخفی بماند، می توانند از زی کش استفاده کنند

زی کش_رمزگشا
زی کش چیست

تاریخچه زی کش

زی کش در سال 2019  به عنوان یک فورک بیت کوین فعالیت خود را آغاز کزد. سازنده اصلی زی کش، فردی به نام زوکو ویلکاس است که یک برنامه نویس می باشد. ویلکاس در ابتدای کار خود، با تیم توسعه دهنده بیت کوین همکاری کرده است ولی به دلیل شفافیت های بیت کوین، تصمیم گرفت تا رمز ارزی را طراحی کند تا تراکنش های آن مخفی بماند. زوکو با تغییرات بسیار زیاد در کد های بیت کوین، زی کش را طراحی کرد.

در ابتدا نام این پروتکل زیرو کوین بود و بعد به زی کش تغییر نام داد. سرمایه اولیه این پروتکل توسط سرمایه گذاران خصوصی جذب شد، افرادی مانند راجر ور و فرد ارسام بر روی این پروتکل سرمایه گذاری کرده اند.

چگونگی کار کردن

زی کش مانند بیت کوین دارای بلاک چین مخصوص می باشد که به صورت مایننیگ کار می کند. تراکنش های زی کش توسط افراد شبکه تایید می شود و توسط ماینر ها در بلاک ها قرار می گیرد. زمان بلاک زی کش 2.5 دقیقه و پاداش آن 12.5 واحد زی کش می باشد.

الگوریتم استخراج زی کش با بیت کوین تفاوت دارد. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند در حالی که زی کش از الگوریتم Equihash استفاده می کند. بیت کوین و زی کش شباهت های بسیاری باهم دارند ولی یک تفاوت اصلی آن ها را از همدیگر متمایز می کند.

با توجه به  آدرس های کیف پول در زی کش می توان شفاف بودن و غیر شفاف بودن تراکنش هارا مشخص کرد. اگر آدرس کیف پول با حرف T آغاز شود، این آدرس شفاف می باشد و همانند بیت کوین تمامی جزئیات تراکنش ها و موجودی آن آدرس را ملاحظه کرد، اما اگر آدرس کیف پول با حرف Z آغاز شود، نشان دهنده مخفی بودن آن آدرس می باشد و جزئیات تراکنش ها و موجودی آن آدرس مخفی می باشد.

کیف پول زی کش
معرفی کیف پول های زی کش

کیف پول رسمی زی کش

این کیف پول فقط برای سیستم عامل 64 بیتی لینوکس ارائه شده و نسخه ویندوزی ندارد. برای استفاده کردن از این کیف پول باید حداقل 2 گیگ RAM  و اینترنت داشته باشید تا بتوانید اطلاعات تراکنش ها را دانلود و همگام سازی بلاک چین را انجام دهید. اگر سیستم شما قدرتمند نیست و حجم سرعت اینترنت شما برای دانلود کردن بلاک چین پایین می باشد، استفاده کردن از این کیف پول را به شما پیشنهاد نمی کنیم

کیف پول WINZEC

به دلیل اینکه کیف پول رسمی نسخه ویندوزی ندارد، این کیف پول متن باز است و برای کاربرانی که از ویندوز استفاده می کنند، مناسب است. برای استفاده کردن از این کیف پول باید حداقل 2 گیگ RAM  و اینترنت داشته باشید تا بتوانید اطلاعات تراکنش ها را دانلود و همگام سازی بلاک چین را انجام دهید. اگر سیستم شما قدرتمند نیست و حجم سرعت اینترنت شما برای دانلود کردن بلاک چین پایین می باشد، استفاده کردن از این کیف پول را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

کیف پول zec-qt-wallet

اولین کیف پول ارتقا یافته توسط زی کش می باشد. این کیف پول بر روی ویندوز و مک اجرا می شود. برای استفاده کردن از این کیف پول باید حداقل 2 گیگ RAM  و اینترنت داشته باشید تا بتوانید اطلاعات تراکنش ها را دانلود و همگام سازی بلاک چین را انجام دهید. این کیف پول قابلیت تراکنش های مخفی دارد.

کیف پول کوینومی

کوینومی کیف پولی است که سایت رسمی زی کش آن را به عنوان یک کیف پول به کاربران معرفی کرده است. این کیف پول بر روی دو نسخه اندروید و ios قابل اجرا می باشد. همچنین برای استفاده کردن از این کیف پول، نیازی به دانلود کردن کل بلاک چین ندارد.

کیف پول گوادرا

این کیف پول یکی دیگر از کیف پول های معتبر می باشد که زی کش را هم پشتیبانی می کند. همچنین این کیف پول علاوه بر پشتیبانی زی کش از چندین رمز ارز دیگر پشتیبانی می کند. کیف پول گوادرا بر روی دو نسخه اندروید و ios قابل اجرا می باشد. همچنین برای استفاده کردن از این کیف پول، نیازی به دانلود کردن کل بلاک چین ندارد.

کیف پول آی بیتکام

این کیف پول همانند کیف پول های دیگری که معرفی کرده ایم، مشهور نمی باشد ولی سایت زی کش این کیف پول را جزو کیف پول های معتبری که از زی کش پشتیبانی می کند، معرفی کرده است. . این کیف پول بر روی دو نسخه اندروید و ios قابل اجرا می باشد. همچنین برای استفاده کردن از این کیف پول، نیازی به دانلود کردن کل بلاک چین ندارد.

لجر نانو

معروف ترین کیف پول سخت افزاری می باشد که دارای امنیت بسیار بالایی است. این کیف پول به علت اینکه سخت افزار است ظاهری شبیه به یک فلش مموری دارد و دارای یک صفحه ی نمایش است که بر روی بدنه ی این کیف پول قرار دارد و به کاربر امکان این را می دهد که معاملاتی را که می خواهد فرد انجام دهد را ببیند و تراکنش های آن را تایید کند. این کیف پول سخت افزاری نسبت به کیف پول های نرم افزاری مقداری گران می باشد.

زی کش_رمز گشا
ویژگی های زی کش

کیف پول ترزور

امنیت ترزور بسیار بالا است و ازهزاران ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.  اولین سازنده کیف پول سخت افزاری بیتکوین است ولی از لحاظ فروش، لجر سه سالی از ترزور جلو تر است. دارای تیم توسعه دهنده بسیار حرفه ای و پشتیبانی بسیار بالا در هر ساعت از شبانه روز می باشد.

سخن آخر

زی کش یک شبکه همتا به همتا است که در سال 2019 شروع به فعالیت کرد. این شبکه با استفاده از کد های بیت کوین و گسترده تر شدن این کد ها،  توسط زوکو ویلکاس طراحی شده است. زی کش دارای یک رمز ازر مخصوص و بومی به نام zec است. این رمز ارز همانند بیت کوین دارای 21 میلیون واحد است. افراد های مشهوری بر روی این پروژه سرمایه گذاری کرده اند. این شبکه به بیت کوین شباهت دارد و فقط یکی از ویژگی های زی کش آن را ازبیت کوین متمایز می کند. این ویژگی، تراکنش های مخفی است که افراد می توانند فعالیت های خود را به صورت ناشناس انجام دهند. از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بوده اید، ازشما صمیمانه تشکر می کنیم.

6 responses to “زی کش چیست؟”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

en_USEnglish