دامیننس تتر چیست؟ + تحلیل تکنیکال

شاخص-مقاله-دامیننس-تتر-چیست-؟

فهرست

رمزارز تتر یا USDT این روزها یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین رمزارزهای دیجیتال دنیا محسوب می شود. حجم معامله دامیننس تتر از بیت کوین هم فراتر رفته است. این رمز ارز سال هاست که در لیست 5 رمزارز جهان قرار گرفته است. این ارزدیجیتال که با دلار آمریکا ساپورت می شود، قیمتی برابر با یک دلار دارد و این موضوع سبب جذابیت آن برای سرمایه گذاران است. سالهای زیادی است که در نوسانات شدید بازار، دامیننس تتر پناهگاه مناسب برای افرادی است که می خواهند از نوسانات در امان باشند. با رمزگشا همراه باشید تا دامیننس تتر را تحلیل کنیم و با عبارت دامیننس تتر بیشتر آشنا شویم.

تعریف دامیننس تتر

” دامیننس تتر” یک ارزدیجیتال ، میزان سلطه آن بر روی بازار ارزدیجیتال است. به تعریف ساده تر این رمز ارز، می توانیم بگوییم منظور ما میزان سهم این رمزارز از ارزش بازار رمزارز است. Tether در واقع حاصل تقسیم ارزش بازار این رمزارز نسبت به ارزش بازار کلیه ارزدیجیتال هاست.

تتر همانند رمزارزهای دیجیتال شامل نمودار است. نمودار تتر در سایت های مختلفی قابل نمایش است. تحلیلگران رمزگشا سعی می کنند با تحلیل نمودار دامیننس USDT، رویه بازار را مشخص می کنند.

افزایش دامیننس تتر به معنی افزایش غلبه این رمزارز روی بازار ارزهاست.به تعریفی سرمایه گذاران در این وضعیت در حال فروش ارزدیجیتال خود و تبدیل آن به دامیننس تتر هستند. از این روی تتر افزایش پیدا کرده است. به طور کلی بعد از این افزایش، قیمت دیگر رمزارزها کاهش می یابد. بدین گونه می توان گفت کاهش یا افزایش تتر سیگنالی برای خرید یا فروش ارزدیجیتال است. تتر برای معامله گران دارای دو مزایای اصلی می باشد :

  • محافظت در برابر نوسانات بازار ارز دیجیتال
  • انتقال راحت و آسان پول به صرافی ها و کیف پول ها به صورت دلار

تتر را می توانید به راحتی بر روی کیف پول دیجیتالی خود ذخیره کنید. تنها با استفاده کردن از یک ایمیل می توانید تتر را ارسال و یا دریافت کنید. این ویژگی باعث شده تا تتر در بین معامله گران از محبوبیت بسیار بالایی برخودار باشد.

تتر-UDTS

 

تاریخچه دامیننس تتر

تتر برای اولین بار توسط ریو کالینز ( Reeve Collins ) ، بروک پیرس (Brock Pierce)  و کریگ سلارس (Craig Sellars) مطرح و راه اندازی شد.

ریو کالینز از کارآفرینان بسیار موفقی است که دارای کارنامه درخشانی می باشد، از جمله می توان به راه اندازی چنیدن شرکت معتبر و بزرگ اشاره کرد. بروک پیرس از متخصصان بازار ارز دیجیتال می باشد که پروژه های بسیار زیادی در حوزه ارز دیجیتال به اتمام رسانده است. همچنین وی در سال 2014 مدیر بنیاد بیت کوین شد و فعالیت های بسیار زیادی برای توسعه یافتن بیت کوین انجام داد. کریگ سلارس از بنیان گذاران دیگر تتر است که در بنیاد omoni به مدت 6 سال عضو این بنیاد بوده است.

مالک اصلی تتر، شرکت آیفینکس ( Ifinex ) است که دفتر مرکزی آن درد هنگ کنگ قرار دارد. تتر در ابتدای کار خود با نام Realcoin در سال 2014 آغاز به فعالیت کرد. همچنین این شرکت یک ارز دیجیتال دیگری به نام تتر گلد را در سال 2019 که بر پشتوانه طلا می باشد را عرضه کرد.

آغاز دامیننس تتر

در آغاز دامیننس به صورت یک  Realcoinوارد دنیای رمزارزها شد و جزء اولین ارزدیجیتال به شمار می آید. Tether اولین توکنی است که روی چهارچوب بیت کوین ایجاد شد. Realcoin به عنوان یک ارزدیجیتال محبوب شناخته شد ولی نوسانات این بازار بسیار زیاد بود و این نوسانات سبب می شد خسارات زیادی به افراد تحمیل شود.

با گذشت زمان تنوع رمزارزها افزایش یافت و این نوسانات دائما در حال افزایش بود بر همین اساس اکثر موسسات مالی و سیستم بانکداری مرکزی بعد از بررسی ماهیت رمزارز و تنوع بالای ارزهای دیجیتال، قصد ایجاد یک رمزارز با قیمت ثابت کردند تا بتوانند از طریق آن نوسانات بازار رمزارزها را کنترل نمایند.

سرانجام تحقیقات رمزارزها در سال 2015 دامیننس تتر به عنوان یک استیبل کوین در صرافی بیت فینکس شناخته شد. با وجود نوسانات رمزارزها، انجام معامله روزانه تقریبا محال می شد. بر این اساس تتر به عنوان یک رمزارز پایدار معروف شد تا کاربران به جای نگهداری دارایی دیجیتال خود در بازه طولانی بتوانند آن را در مدت زمان کوتاه مبادله کنند. Tether به عنوان یک رمز ارز ثابت است که خرید و فروش این ارز با پشتوانه دلار آمریکا انجام می گیرد.

 

پشتوانه استیبل کوین USDT چیست؟

ارز تتر قابل استخراج نیست و صرفا شرکت تتر Ltd می تواند این توکن را ایجاد و توزیع کند. این استیبل کوین هیچ محدودیتی در عرضه ندارد و می توان به هر میزان آن را ایجاد کرد. شرکت تتر Ltd هیچ گونه داده ای از طریقه ضرب استیبل کوین تتر در دسترس افراد قرار نمی دهد و صرفا به طور روزانه گزارشی مبنی بر تعداد تترهای ضرب شده در سایت خود قرار می دهد.

این شرکت در آغاز فعالیت خود در سایت خود اعلام کرد که به ازای هر یک واحد تتر، یک دلار به طور فیزیکی در یک سپرده بانکی نگهداری می شود، اگرچه بعد از ایجاد مشکلاتی برای استیبل کوین در سال 2016، این مسئله دچار تغییر شد. در حال حاضر شرکت تتر لیست زیر را به عنوان پشتوانه تتر عرضه کرده است.

5.25 درصد وجوه، فلزات گرانبها و اوراق قرضه شرکتی

6.77 درصد وام های تضمینی

79.62 درصد معادل های نقدی، وجه نقد، دیگر سپرده های کوتاه مدت و اوراق تجاری( صرفا 10.25 درصد در این دسته از پشتوانه ها به صورت پول نقد نگهداری می شود.

8.36 درصد دیگر سرمایه گذاری ها مانند توکن های مختلف

به طور کلی استیبل کوین تتر پرطرفدارترین استیبل کوین در بازار کریپتوکارنسی به شمار می آید. دامیننس تتر بعد از بیت کوین و اتریوم یعنی درجایگاه سوم قرار دارد. از این روی بررسی دامیننس تتر و رفتار آن در مواقع مختلف، دید معقولی از وضعیت بازار در دسترس سرمایه گذاران قرار می دهد.

تتر-دلار

رابطه دامیننس تتر و بیت کوین

در شرایط متداول و هنگامی که روند بازار معین است؛ عموما توجهی به نمودار دامیننس تتر نمی شود. در این هنگام تمام نگرش ها به دامیننس یا تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزهاست، ولی در وضعیتی روند بازار دچار تغییر می شود، با توجه به نقش تتر در ثبات بازار، تحلیل نمودار تتر می تواند به تحلیل آینده بازار رمزارزها کمک چشمگیری داشته باشد.

به کمک تحلیل دامیننس بیت کوین، سرمایه گذاران می توانند زمان پایان صعود بیت کوین و آغاز صعود آلت کوین ها را تشخیص دهند. کاهش دامیننس بیت کوین، دلالت بر این دارد که معامله گران در حال تبدیل دارایی های خود به دیگر آلت کوین ها هستند.

دامیننس بیت کوین می تواند به تعیین زمان آغاز آلت سیزن کمک زیادی کند. ولی دامیننس تتر دلالت بر وضعیت کلی بازار ارزدیجیتال دارد. هنگامی که اعتماد به بازار ارزدیجیتال کم می شود، معامله گران دارایی های خود را به تتر تغییر می دهند و در وضعیت مخالف، هنگامی که به بازار امیدوار هستند، استیبل کوین خود را به بیت کوین و دیگر آلت کوین ها تبدیل می کنند.

به تعریفی دیگر، افزایش دامیننس تتر نشان دهنده این است که مردم در حال فروش ارزدیجیتال خود هستند. بنابراین قیمت رمزارزها مانند آلت کوین و بیت کوین ها به علت درخواست کم، در چنین وضعیت هایی کاهش پیدا می کند. به علاوه هنگامی که کاربران شروع به تبدیل تترهای خود به دیگر ارزدیجیتالها می کنند، تسلط USDT کم می شود و درخواست برای دیگر رمزارزها به سرعت افزایش پیدا می کند. براین اساس اگر تسلط تتر افزایش پیدا کند، قیمت رمزارزها کم می شود، ولی اگر تسلط آن کاهش پیدا کند، قیمت رمزارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کند.

کاربرد دامیننس تتر برای پیش بینی روند بازار

در اکثر اوقات روند بازار رمزارها به طور دقیق معین نیست.  تریدرها به کمک دامیننس تتر به پیش بینی آینده بازار می پردازند. در بیشتر مواقع در حالتی که بازار در محدوده رنج قرار دارد یا موج نزولی یا صعودی قدرتمندی آغاز شده باشد، تحلیل روند بازار عمل بسیار طاقت فرسایی است.

چرا دامیننس تتر مهم است؟

شرکت Tether Limited در سال 2015، تتر را راه اندازی کرد. این شرکت مدعی است که برای هر رمزارز 1 دلار آمریکایی Tether (USDT) در خزانه خود دارد. این موضوع که ارزش USDT به دلار آمریکا ثابت است، خیال کاربران را آسوده کرده است.

تتر برای سرمایه گذاران خود مزایایی را فراهم کرده است. یکی از مزایا اینست که راهی برای ممانعت از نوسانات بیش از حد دیگر رمزارزهای دیجیتال عرضه کرده است.

تتر روشی برای ممانعت از نوسانات بیش از حد دیگر رمزارزهای کریپتوکارنسی به سرمایه گذاران عرضه کرده است. معامله گران می توانند با منتقل کردن وجوه خود به USDT، خطر قرار گرفتن در دستخوش افت ناگهانی قیمت رمزارزها را به حداقل برسانند.

 

چگونگی کار کردن تتر

تتر به هر واحدی که تولید می­شود، 1 دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری میشود که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می­کند. تتر در ابتدای کار خود روی لایه اومنی ( omni ) که بر روی بستر بلاک چین بیت کوین بود، توزیع شد. اما هم اکنون بر روی بلاک چین های دیگری مانند اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند عرضه می­شود. دسترسی به تتر بسیار راحت بوده و شما می توانید آن را بر روی کیف پول های اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند ذخیره کرد.

خریداری کردن تتر

برای اینکه تتر را خریداری کنید بهتر است که به یک سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. البته کاربران ایرانی می توانند از سایت های ایرانی با ریال خرید مستقیم داشته باشند و یا همچنین می توانند بیت کوین و یا ارزهای دیجیتالی دیگری را با توسط صرافی های خارجی تبدیل به تتر کنند.

کیف پول های تتر

تتر واحد های فیزیکی و دیجیتالی دارند که آنها را باید بر روی کیف پول های دیجیتالی ذخیره کرد. تتر از اندک ارزهای دیجیتالی می باشد که دسترسی بسیار بالایی دارد و بر روی بسیاری از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری ذخیره می­گردد.

کیف پول های نرم افزاری و یا سخت افزاری که میتوانید بر روی آنها تتر را ذخیره کنید :

  • مای اتر والت ( Myetherwallet )
  • تراست والت ( Trust wallet )
  • اتمیک ( Atomic wallet )
  • کوینومی ( coinomi )
  • لجر ( Ledger )
  • ترزور ( Trezor )

شما می توانید علاوه بر کیف پول های نامبرده از سایر کیف پول های دیگری استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که قبل ازاستفاده کردن از این کیف پول ها از مطمئن بودن آنها اطمینان پیدا کنید.

تتر- رمزگشا

مزایای تتر

  • تراکنش ها با سرعت بسیاربالایی انجام می شود
  • دارای ثبات قیمت است
  • کارمزد تراکنش آن پایین است
  • دارای پشتوانه می باشد
  • می توان آن را به راحتی تبدیل به پول نقد کرد

معایب تتر

  • متغیر شدن عرضه آن ممکن است تاثیر بر روی قیمت ان بگذارد
  • تفاوت بیت کوین و تتر
  • تتر نیازی به یک بلاک چین اختصاصی ندارد ولی بیت کوین به یک بلاک چین اختصاصی نیاز دارد
  • کارمزد تراکنش تتر از بیت کوین پایین تر است
  • تتر دارای قیمت ثابت است ولی بیت کوین با نوسانات شدیدی همراه است
  • تتر عرضه نامحدودی دارد ولی عرضه بیت کوین محدود است
  • تتر ماینینگ ندارد ولی برای بیت کوین درطول روند ماینینگ ایجاد می شود

بلاک چین تتر

تتر یک توکن است که نیاز به یک بلاک چین اختصاصی ندارد. تراکنش های این رمز ارز بر روی بلاک چین های سایر رمز ارز ایجاد می شود.  تتر در آغاز کار خود بر روی بلاک چین بیت کوین شروع به فعالیت کرد اما در حال حاضر بر روی بلاک چین های زیادی فعالیت دارد.

مهم ترین بلاک چین ها

  • USDT Omni: مبتنی بر بلاکچین بیت‌ کوین
  • USDT ERC20: مبتنی بر بلاکچین اتریوم
  • USDT TRON: مبتنی بر بلاکچین ترون

همچنین تتر بر روی بلاک چین بایننس، ایاس و الگورند و دیگر بلاک چین ها فعالیت می کند. همچنین دقت داشته باشید که هر بلاک چین دارای فرمت خاصی برای رمز ارز دارد که هنگان انتقال حتما به نوع شبکه دقت کنید، زیرا اگر تتر را با فرمتی اشتباه ارسال کنید سرمایه شما از دست می رود.

سوالات متداول

رمزارز دامیننس تتر چیست؟

به طور کلی دامیننس یک رمزارز به معنای میزان تسلطی است که آن رمزارز بر بازار کریپتوکارنسی دارد. دامیننس تتر نیز به معنی چیرگی ارزدیجیتال تتر بر روی بازار ارزهای دیجیتال است.

دامیننس تتر چه کارایی دارد؟

کسانی که در زمینه تحلیل رمزارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، با چک کردن این تحلیل می توانند روند بازار را بدست آورند.

خلاصه

رمزارز تتر پرکاربردترین و اولین استیبل کوین در بازار ارزدیجیتال به شمار می آید. با وجود مشکلات پشتوانه تتر و نداشتن شفافیت مالی، این رمزارز همچنان پر مصرف ترین توکن با ثبات در بازار است. بر این اساس بررسی دامیننس تتر می تواند اطلاعات بسیار پرارزشی از وضعیت بازار رمزارزها در دسترس معامله گران قرار دهد. در این مقاله راجع به ارز دامیننس تتر پرداختیم و تاثیر این رمزارز بر کلیت بازار را مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما در مورد دامیننس تتر بر بازار کریپتوکارنسی چیست؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید. ramzgosha academy دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است . همچنین شرکت رمزگشا با بهره گیری از تحلیلگران و مشاوران باتجربه آماده انتقال این تجربیات به شما عزیزان می­باشد . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید .

با تشکر از شما خواننده گرامی سایت رمزگشا که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید .

 

16 responses to “دامیننس تتر چیست؟ + تحلیل تکنیکال”

  1. … [Trackback]

    […] There you will find 53036 more Information on that Topic: ramzgosha.com/دامیننس-تتر-چیست/ […]

  2. دامیننس تتر یک ابزار قدرتمند برای تحلیلگر محسوب میشه و حجم تبادلات دلاری بازار نسبت به توتال رو مشخص می کنه.
    بررسی جامع و کاربردی ای بود
    سپاس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

en_USEnglish