چگونه ارزدیجیتال بخریم ؟ معرفی خرید ارزدیجیتال

خرید ارزدیجیتال

فهرست

اگر به دنیای رمز ارز ها تازه وارد شده اید ، طرز خریدن رمز ارز های متفاوت مثل بیتکوین ، دوج کوین ، اتریوم و… ممکن است کمی گیج کننده باشد. خوشبختانه ، با کمی راهنمایی می توانید به راحتی این کار را انجام بدهید . شرکت رمزگشا سعی می کند در 5 مرحله ، به بهترین نحو شما را با این موضوع آشنا کند .

5 مرحله خرید ارز دیجیتال :

انتخاب یک کارگزار کریپتو یا صرافی کریپتو :

اولین قدم به سمت خرید ارزدیجیتال ، انتخاب یک کارگزار کریپتو  یا صرافی کریپتو می باشد. در حالی که هر دو آن ها امکان خرید ارزدیجیتال را به شما می دهند ، اما چند نکته ی کلیدی وجود دارد که باید حتما در نظر داشته باشید .

صرافی کریپتو چیست ؟

به زبان ساده ، صرافی کریپتو به پلتفرمی گفته می شود که مشتریان و فروشندگان رمز ارز های مختلف با هدف خرید و فروش ، با هم معامله انجام می دهند . اکثر این معاملات دارای هزینه ی اندکی برای صرافی کریپتو می باشند اما دارای رابط های پیچیده ای هستند که شامل انواع ترید و همچنین نمودار های عملکرد پیشرفته می شوند . تمام این موارد ممکن است باعث اضطراب برای تریدر های جدید شود .

از شناخته شده ترین صرافی های کریپتو می توانیم  binance.US ، Gemini , Coinbase  را نام ببریم . در حالی که رابط های استاندارد این شرکت ها ممکن است تریدر های مبتدی ( مخصوصا آن هایی که هیچ پیش زمینه ای در ترید ندارند)  را گیج کند ، اما نگران نباشید . این پلتفرم ها برای افراد مبتدی در این زمینه گزینه های خرید آسان کاربر پسند پیشنهاد می کنند.

البته که این رفاه برای مبتدیان با شرایط خاص خودش تامین می شود . به عنوان مثال ، هزینه ی این گزینه های کاربر پسند بیشتر از خدمات عادی دیگر برای ترید ها است .

برای صرفه جویی در هزینه هایتان ، بهتر است که به اندازه ی کافی اطلاعات دنیای ارزدیجیتال  و تریدر ها کسب کنید و بعد اقدام به خرید پکیج های عادی ترید ها بکنید .

نکته ی مهمبه عنوان فردی که تازه به دنیای رمز ارز ها وارد می شود ، به شما پیشنهاد می کنیم که از مجاز بودن دلار در صرافی کریپتو یا کارگزار کریپتو خود اطمینان داشته باشید .

بعضی از صرافی ها فقط به شما اجازه ی خرید ارزدیجیتال با استفاده از ارزدیجیتال های دیگر را می دهند . این مسئله به این معنا می­باشد که شما باید دلار یا فیات خود را به طریقی تبدیل به کریپتو کنید و بعد اقدام به خرید ارزدیجیتال مورد نظرتان در پلتفرم انتخاب شده ، بکنید .

کارگزار کریپتو چیست ؟

کارگزاران کریپتو در واقع سختی عملیات خرید ارزدیجیتال را با استفاده از رابط هایی که برای شما با صرافی ها تعامل می کنند ، حذف می کنند . بعضی از آن ها هزینه های بسیار بالایی روی هر معامله ی شما دریافت می کنند . بعضی دیگر ادعا می کنند که خدمات آن ها رایگان است در صورتی که از طریق فروش اطلاعات درباره ی معاملات شما به کارگزار های بزرگ و یا به منابع مالی ، درآمد بدست می آورند . همچنین ممکن است این کارگزاران در بهترین موقع مارکت ، سفارشات شما را عملی نکنند .

از شناخته شده ترین کارگزاران کریپتو می توانیم robinhood و soFi را نام برد .

در حالی که استفاده کردن از آنها بسیار آسان است ، اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که در حین خارج کردن رمز ارز های خود از این پلتفرم ها ، ممکن است به بن بست هایی برخورد کنیم .

به مثال در Robinhood و SoFi ، شما نمی توانید دارایی های کریپتو خود را از حساب کاربری خارج کنید . ممکن است این موضوع برای تریدر های مبتدی ، مسئله ی مشکل سازی نباشد ، اما سرمایه گذاران کریپتو حرفه ای ترجیح می دهند برای امنیت بیشتر ، دارایی های خود را در کیف پول های کریپتو خود نگه داری کنند . حتی بعضی از آن ها از کیف پول های رمزنگاری سخت افزار استفاده می کنند که به اینترنت متصل نباشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع ارزدیجیتال ، روی این نوشته کلیک کنید. 

خرید ارزدیجیتال

حساب خود را بسازید و آن را تایید کنید :

زمانی که روی یک کارگزار یا صرافی کریپتو تصمیم گرفتید ، می توانید با ثبت نام کردن ، اقدام به باز کردن حساب کاربری کنید . با توجه به پلتفرم خود و مقداری که می خواهید خریداری کنید ، ممکن است مجبور به احراز هویت شوید . اصرار بر احراز هویت این صرافی ها باعث جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین الزامات نظارتی فدرال را برآورده می کند .

ممکن است که صرافی تا زمانی که احراز هویت خود را تکمیل نکرده اید ، اجازه ی خرید و فروش را به شما ندهد . این پلتفرم ها ممکن است از شما  تصدیق رانندگی ، پاسپورت و یا یک عکس از خود برای ثابت کردن هویت خود درخواست بکنند .

سپرده گذاری نقدی برای سرمایه گذاری :

برای اینکه ارزدیجیتال خریداری کنید ، باید حتما از وجود منابع مالی در حساب خود ، اطمینان داشته باشید . از روش های انتقال سرمایه به درون حساب رمز ارز خود ، وصل کردن حساب بانکی به حساب رمز ارز ،  اجازه ی دستیابی پلتفرم به اتقال سیم و یا با استفاده از کارت بانکی و اعتباری را می توان نام برد . با توجه به صرافی یا کارگزاری که می خواهید با استفاده از آن سرمایه گذاری خود را انجام دهید ، ممکن است مجبور شوید چند روز بابت پولی که برای خرید رمز ارز ها مصرف کردید ، صبر کنید .

یک نکته ی بسیار مهم برای خریداران :

در حالی که بعضی از کارگزاران و صرافی ها به شما اجازه ی پرداخت با استفاده از کارت اعتباری را می دهد ، انجام این کار نه تنها می تواند خطر بسیار زیادی برای شما داشته باشد ، بلکه هزینه ی آن ممکن است بیشتر نیز باشد . شرکت های کارت اعتباری ، خرید ارزدیجیتال را با کارت های اعتباری به عنوان پیش پرداخت نقدی پردازش می کنند.  این بدان معناست که نه تنها آن ها مشمول نرخ بهره بالاتری نسبت به خرید های معمولی هستند،  بلکه باید هزینه های پیش پرداخت نقدی بیشتری بپردازند .

به عنوان مثال ، شما ممکن است مجبور شوید به مقدار 5% از مقدار پولی که می خواهید انتقال دهید را به عنوان نرخ بهره پرداخت کنید.  شاید برایتان جالب باشد بدانید که این مقدار بر روی نرخ بهره ای که صرافی یا کارگزار از شما می گیرد ، اضافه می شود ! این بدان معنا است که شما ممکن است تقریبا  10% از سرمایه ای که برای خرید ارزدیجیتال در نظر گرفته بودید را برای پرداخت نرخ بهره ، از دست بدهید .

سپرده پذاری - خرید ارزدیجیتال
سپرده پذاری – خرید ارزدیجیتال

سفارش ارزدیجیتال خود را بارگذاری کنید :

خوب ، زمانی که پول به حساب شما واریز شد ، دیگر آماده ی بارگذاری اولین سفارش و خرید ارزدیجیتال خود هستید . صدها ارز دیجیتال وجود دارد که می توانید از بین آن ها ، با توجه به مقدار بودجه و شرایط خود ، انتخاب کرده و روی آن ها سرمایه گذاری کنید . البته که مقدار هزینه ای که باید برای رمز ارز های معروف تر مثل بیتکوین یا اتریوم پرداخت کنید ، بسیار بیشتر از رمز ارز هایی مثل تتا فیول( TFUEL ) یا هولو ( HOLO ) که کمتر شناخته شده اند ، می باشند .

زمانی که یک رمز ارز برای خرید ارزدیجیتال انتخاب می کنید ، کافیه نماد آن را وارد کرده ( به مثال نماد BTC , bitcoin می باشد ) و تعداد و مقداری که می خواهید خریداری کنید را وارد کنید . اکثر صرافی ها و کارگزاران قابلیت خرید ارزدیجیتال به صورت کسری و قسمتی را به مشتریان خود می دهند . این بدین معنا است که شما می توانید یک قسمتی که بیتکوین یا اتریوم را که معمولا هزاران دلار باید برای آن هزینه کنید را ، به راحتی و با حجم کمتری خریداری کنید .

نماد های پرطرفدارترین رمز ارز ها به شرح زیر می باشد  :

  1. ( bitcoin ( BTC
  2. ethereum ( ETH )
  3. tether ( USDT )
  4. binance coin ( BNB )
  5. cardano ( ADA )
  6. digecoin ( DOGE )
  7. XRP ( XRP )
  8. USD coin ( USDC )
  9. polkadot ( DOT )
  10. uniswap ( UNI )
سفارش ارزدیجیتال
سفارش ارزدیجیتال

یک روش ذخیره انتخاب کنید :

صرافی های ارزدیجیتال با حمایت هایی مانند شرکت بیمه سپرده فدرال پشتیبانی نمی شوند و همیشه در معرض دزدی و یا هک می باشند . حتی امکان دارد که کد هایی که برای دسترسی به حساب کاربری خود است را از دست بدهید و همانطور که میلیون ها دلار بیتکوین از دست رفته ، سرمایه ی شما نیز از بین برود . برای همین داشتن یک فضای امن برای ارزدیجیتال های خود ، بسیار مهم است.

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم ، اگر از طریق کارگزار ارزدیجیتال های خود را خریداری کنید ، ممکن است حق انتخاب روش ذخیره ی رمز ارز های خود را نداشته باشید . اما اگر خرید ارزدیجیتال خود را از طریق یک صرافی خریداری کنید ، انتخاب های بیشتری در دسترس شما قرار می گیرد.

  • کریپتو را در صرافی بگذارید :

زمانی که شما خرید ارزدیجیتال انجام می دهید ، معمولا در وسیله ای به نام ” کیف پول رمز ارز ” که متصل به صرافی می باشد ، ذخیره می شود . اگر ارائه دهنده ای را که شریک صرافی تان است دوست ندارید یا می خواهید آن را به مکان امن تری منتقل کنید ، ممکن است آن را از صرافی به یک کیف پول سرد یا گرم جداگانه منتقل کنید . بسته به مبادله و اندازه انتقال شما ، ممکن است مجبور شوید برای انجام این کار هزینه کمی بپردازید .

  • کیف پول گرم  :

این نوع از کیف پول ها ، آنلاین ذخیره می شوند و می توان از طریق وسایل وصل به اینترنت مثل تبلت ، کامپیوتر و یا تلفن همراه خرید ارزدیجیتال خود را انجام دهید . استفاده از کیف پول گرم برای خرید ارزدیجیتال بسیار آسان است اما به دلیل متصل بودن آن ها به اینترنت ، ریسک هک شدن وجود دارد .

  • کیف پول سرد  :

این نوع از کیف پول ها ، امن ترین انتخاب شما برای خرید ارزدیجیتال به دلیل متصل نبودن به اینترنت می باشند . آن ها شبیه به وسیله های ذخیره مطالب خارج از سیستم مثل USB و هارد دیسک می باشند . در حالی که کیف پول های سرد از نظر امنیت مزیت های خود را دارند اما باید بسیار مراقب آن ها باشید . اگر رمز آن ها را به هر دلیلی از دست بدهید و یا این وسیله بشکند یا آسیب ببیند ، ممکن است دیگر هیچ وقت نتوانید به ارزدیجیتال خود دسترسی داشته باشید .

در حالی که این اتفاق ممکن است برای کیف پول های گرم نیز بیفتد ، اما بعضی از آن ها دارای پشتیبانی می باشند که اگر از حساب خود بیرون افتادید ، می توانند به شما کمک کنند تا دوباره وارد حساب خود شوید .

انواع کیف پول - خرید ارزدیجیتال
انواع کیف پول – خرید ارزدیجیتال

جمع بندی :

روش های مختلف و همچنین ارز های مختلفی برای خرید ارزدیجیتال وجود دارد که از بین آن ها می توانید انتخاب کنید . البته که اصلا سر از خود خرید خود را انجام ندهید و با توجه به وضعیت بازار ،  معاملات را انجام دهید . می توانید برای آشنایی بیشتر با ارز های دیجیتال ، مقاله ی ” اصطلاحات ارزدیجیتال که باید بدانید ” را مطالعه کنید .

خیلی ممنون که مقاله ی ” چگونه ارزدیجیتال بخرم ؟ خرید ارزدیجیتال ” را مطالعه کردید .

برای کسب اطاعات بیشتر درباره ی راه های کسب درآمد ، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ی “ چگونه مدیریت سرمایه کنیم ؟ معرفی مدیریت سرمایه “ را مطالعه کنید  !

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید . این شرکت دارای مشاوران متخصص می‌باشد . شما می‌توانید در هر ساعت  از روز با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید .

منبع : :https://www.forbes.com/advisor/investing/cryptocurrency/how-to-buy-cryptocurrency/

3 پاسخ به “چگونه ارزدیجیتال بخریم ؟ معرفی خرید ارزدیجیتال”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian