نحوه خرید زمین در متاورس چگونه می باشد؟!

خرید زمین در متاورس

فهرست

خرید زمین در متاورس

توکن های غیر قابل تعویض زمین در متاورس قطعه ای از املاک های مجازی می باشد که یک توکن غیر قابل تعویض نمایش داده می شود که بستگی به پلتفرم، مالک می تواند از زمین خود برای تبلیغات کار و دیگر موارد استفاده کند.

کاربران می توانند NFT زمین در متاورس را با استفاده کردن از بازار های مختلف NFT و از مارکت پلیس به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری کنند. برای خریداری کردن این زمینه ها نیاز به کیف پول دیجیتال و ارز دیجیتال دارید. همچنین شما می توانید قطعه های زمین مجازی را به دیگر کاربران به فروش برسانید.

اگر شما قصد خرید در متاورس را دارید، حتما توجه داشته باشید که آن را از یک پروژه مطمئن فروش زمین، یا در دیگر بازارها آن را خریداری کنید. همچنین قبل از خرید آن در نظر داشته باشید که باید پروژه مرتبط با زمین را به خوبی درک کرده باشید و ریسک های آن را قبول کنید.

متاورس در بین کاربران و علاقمندان به ارز های دیجیتال بسیار محبوب شده است. تقاضا برای زمین مجازی در دنیای دیجیتال با استقبال زیادی روبرو شده است. خرید و فروش زمین در متاورس یک روند بسیار ساده می باشد که با توضیحاتی که ارائه می شود، می توانید به راحتی زمینی را متاورس خریداری کنید.

زمین مجازی در متاورس چیست ؟

NFT زمین یک قطعه دیجیتالی است که در متاورس می توانید آن را خریداری کنید و یا به فروش برسانید. مالک NFT می تواند از زمین ها برای کاربرد های مختلف استفاده کند. در واقع یک پروژه متاورس  نقشه های خود را به بخش های کوچک تر تقسیم می کند و آن ها را در چندین پروژه مزایده زمین، به فروش می رساند. پرداخت ها با ارز دیجیتال انجام می شود ولی بعضی از پروژه ها ارز فیات را هم قبول می کنند.

متاورس بعد از خرید زمین یک تور سه بعدی را برای مالکان و بازدید کنندگان اجرا می کند. به دلیل اینکه زمین ها NFT می باشد، اثبات مالکیت و اصالت بر روی آن زمین راحت تر می باشد. مالک می تواند زمین های خود را در بازار ها به فروش برساند.

زمین مجازی در چه مواردی استفاده می شود؟

امکان دارد بعضی از سرمایه گذاران بدون هیچ دلیل و منظور خاصی زمین مجازی را در متاورس خریداری کنند، اما ممکن است دیگر خریداران با هدف خاصی زمینی را در متاورس خریداری کنند. زمینی که شما خریداری می کنید با کار هایی که می توانید بر روی زمین خود اجرایی کنید، رابطه مستقیمی دارد. اگر زمین دارای ترافیک کافی و مناسبی باشد، برای میزبانی رویداد ها و کنفرانس ها و تبلیغات بسیار مناسب می باشد. بعضی از شرکت ها خدمات ویژه ای را در خصوص زمین مجازی به کاربران ارائه می کنند. اگر شما زمینی در متاورس خریداری کرده اید ، به احتمال زیاد از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

مراحل خرید زمین در متاورس

پلتفرم متاورس را انتخاب کنید

قبل از اینکه زمینی بتوانید در متاورس خریداری کنید باید در ابتدا یک پلتفرم متاورس را خریداری کنید. زمینی که انتخاب می کنید باید با هدف شما یکسان باشد.

ساخت کیف پول مجازی

شما باید کیف پولی را بسازید که به شما امکان دسترسی به ارز های رمزنگاری شده را بدهد. شما با توجه به الویتی که دارید می توانید از کیف پول موبایلی و یا مبتنی بر مرورگر استفاده کنید. هرچند استفاده کردن از کیف پول مبتنی بر مرورگر با مشکلات کمتری روبرو خواهید شد.

برای استفاده کردن از کیف پول؛ متامسک و تراست والت گزینه های مناسبی هستند ولی همیشه درنظر داشته باشید که از کیف پولی استفاده کنید که از NFT هم پشتیبانی کند.

زمانی که کیف پول خود را ساختید، یک عبارت SEED به شما داده خواهد شد، که این عبارت را در مکانی مطمئن و امن نگهداری کنید، زیرا اگر کیف پول شما از دسترس خارج شد، بتوانید با عبارت SEED آن را بازگردانید.

متاورس-رمزگشا

کیف پول خود را به Sandbox متصل کنید

شما می توانید در نقشه Sandbox قطعه های زمینی را مشاهده کنید. می توانید معامله برخی از آنها را در این بازار انجام دهید در حالی که بعضی از صرافی های خارجی دارای این قابلیت می باشد.

قبل از اینکه بخواهید در مزایده مشارکت داشته باشید، باید کیف پول خود را به سندباکس وصل کنید. در سند باکس باید بر روی گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما بر روی بلاک چین پروژه تنظیم شده باشد و بعد بر روی متامسک کلیک کنید. یک صفحه پاپ آپ نشان داده می شود که از شما میخواهد به سیستم متصل شوید و بروی گزینه بعدی کلیک کنید. سندباکس از شما یک ادرس ایمیل می خواهد که ایمیل خود را وارد کنید و برای تکمیل حساب خود در قسمت درخواست امضای متامسک بر روی گزینه SIGN کلیک کنید.

SAND و یا ETH را خریداری کنید و آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

برای خریداری زمین باید در کیف پول خود اتر داشته باشید. خریداری کردن اتر مفید تر است زیرا اکثر مالکان زمین سند باکس فقط اتریوم را قبول می کنند. می توانید اتر را از طریق کارت اعتباری با صرافی معتبر خارجی خریداری کنید. زمانی که رمز ارز مدنظر را خریداری کردید آن را در کیف پول خود انتقال دهید  و از آن به عنوان آدرس برداشت خود استفاده کنید.

انتخاب کردن یک قطعه زمین

می توانید زمین های موجود را در سندباکس به راحتی خریداری کنید. همچنین دارای فیلتر هایی می باشد که با ترسیم کردن فیلترها می توانید زمین مدنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. نقشه سندباکس بهترین راه برای تایید خرید یک طرح NFT می باشد که قانونی است. بعد از انتخاب کردن زمین دلخواه، برای خریداری کردن آن بر روی گزینه Bid برای پیشنهادات کلیک کنید و یا با کلیک کردن بر روی مقدار اتر، آن را با یک قیمت ثابت خریداری کنید.

برای مطالعه بیشتر : متاورس چیست؟!

فروش زمین در متاورس

هنگام فروش زمین خود دو انتخاب دارید، شما می توانید این زمین را از طریق پروژه های متاورس آن را به فروش برسانید و یا اینکه با استفاده از سندباکس آن را در بازار ثانویه به فروش برسانید. اگر شما قصد دارید که زمین خود را به فروش برسانید کافیست به پروفایل خود مراجعه کنید و بر روی دکمه sell کلیک کنید و یک قیمت ثابت یا حراج دار ایجاد کنید.

اجاره زمین در متاورس

برخی از پروژه ها مانند سندباکس، به صاحبان زمین این فرصت را می دهد تا زمین های خود را به دیگر افراد اجاره دهند. ولی هیچ سیستم رسمی برای انجام شدن این کار وجود ندارد. اگر تصمیم دارید زمین خود را به شخصی اجاره دهید باید از یک توافق غیر رسمی آن را انجام دهید که البته این کار نا امن است. توجه کنید که هنگام اجاره دادن زمین خود، هرگز نباید مالکیت nft زمین خود را به مستاجر خود انتقال دهید.

قیمت زمین در متاورس

در روز سه شنبه 23 نوامبر سال 2021 رویترز اعلام کرد که متاورس در روز دوشنبه یک بخشی از املاک خود را به قیمت 618000 mana را خریداری کرد. با توجه به نقشه Decentraland و گروه  Tokens.com، این زمین ها خریداری شده تا برای میزبانی مد دیجیتال و فروش لباس مجازی مورد استفاده قرار بگیرد. Decentraland یک متاورسی می باشد که دارای بیش از 90000 قطعه زمین می باشد. این قطعه های مجازی بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود، این بلاک چین با استفاده از ارز بومی آن که مانا می باشد، مورد مبادله قرار می گیرد.

بالاترین قیمتی که تاکنون برای اجرایی طراحی در متاورس رخ داده است، مبلغ 2.4 میلیون دلار می باشد. این نوع سرمایه گذاری به شدت دارای سود می باشد زیرا سرمایه گذاران واقعیت مجازی را یک اقتصاد پر رونق تصور می کنند.

ارزش زمین در متاورس

پلتفرم های متاورس مبتنی بر بلاک چین فعالیت می کنند که آنها جهان مجازی سه بعدی هستند که به کاربران این امکان را می دهد تا بر روی زمین خود سرمایه گذاری کنند و آن را به فروش برسانند و یا زمینی را در متاورس خریداری کنند.

افرادی که در متاورس دارای زمین هستند، زمانی که زمین آن ها ارزشمند شد، آن را به فروش می رسانند و یا آن را تبدیل به توسعه دهندگان املاک می کنند و زندگی شهری را با آپارتمان و هتل ها و دیگر موارد را می سازند.

اولین شهر ساخته شده در Decentraland می باشد که دارای 90000 قطعه زمین است که از nft تشکیل شده است. ارزش زمین هایی که در متاورس است بستگی به مکان و اندازه آن می باشد، هرچه زمین ها به مکان های دیدنی و یا میدان ها نزدیک تر باشد، آن زمین با ارزش تر می باشد.

در 21 ژوئن یک قطعه زمین مجازی در Decentraland به قیمت 1.3 میلیون مانا فروخته شد. یکی از شرکت های سرمایه گذاری املاک دیجیتال که سرمایه گذار آن بایننس می باشد، معادل 66304 متر مربع مجازی که همان 16 هکتار است را زمین دیجیتال خرید که وسیع ترین زمین دیجیتالی معامله شده تا به الان می باشد.

خرید-زمین-در-متاورس

این زمین برای توسعه و ساخت مکان هایی استفاده می شود که مردم بتوانند در آن همدیگر را ملاقات کنند، در رویداد ها و نمایشگاه ها شرکت کنند. همزمان در سندباکس یک بازی دیگر از نوع متاورس، دومین پلتفرمی می باشد که مبتنی بر بلاک چین است که رکورد فروش آن 650000 دلار است. همچنین در Decentraland یک قطعه زمین به مبلغ 2.43 خریداری شد. این خرید توسط شرکت املاک متاورس رخ داد که از این قطعه زمین بری گسترش در منطقه و همچنین حضور در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد.

علت به وجود آمدن زمین در متاورس

متاورس یک زمینه جدیدی را برای بازاریابی و تجارت دیجیتالی برای علاقمندان ایجاد کرده است. مدت ها قبل از اینکه فیسبوک نام خود را به متا تغییر داده و اعلام کرد که فناوری جدید را پذیرفته است. رویداد هایی مانند کنسرت و مالکیت NFT از گذشته باعث شده تا علاقه و اشتیاق در بین سرمایه گذاران شود. فیس بوک نقش بسیار زیادی در پذیرش سریع متاورس داشته است.

افزایش NFT باعث شد تا سرمایه گذاران به پروژه های که قبل مصرف کنندگان از آن ها استفاده کرده است، اعتماد بسیار زیادی داشته باشند. این صنعت بیش از میلیارد ها دلار ارزش دارد، همچنین کارشناسان پیش بینی کرده اند تا پایان سال 2025 ارزش این صنعت به 82 میلیارد دلار خواهد رسید.

زمین های دیجیتالی به عنوان NFT فروخته می شود بنابراین از لحاظ طراحی آن ها کمیاب می باشد. توکن اصلی تنها موردی می باشد که دارای ارزش واقعی می باشد و کمیاب بودن آن باعث می شود که با ارزش تر از قبل شود. زمین هایی که در متاورس هستند درست مانند زمین های فیزیکی به دارایی با ارزش تبدیل می شود. مردم می توانند با فروش رساندن آن ها و یا ساخت ساز بر روی زمین های متاورس، از آن کسب درآن داشته باشند.

تفاوت بین زمین دیجیتالی و زمین فیزیکی

کاربران می توانند بدون هزینه های قانونی و بیمه و یا طی کردن مراحل قانونی، زمین های خود را در متاورس خریداری کنند و در فضای دیجیتال، صاحب زمین شوند. دغدغه هایی که بر روی زمین های فیزیکی موجود است، بلاهایی طبیعی و دیگر مشکلات املاکی بر روی زمین های متاورس رخ نخواهد داد. کسب و کار در متاورس تقریبا ساده می باشد و با بلاک چین و NFT همسو می باشد. شبکه دیجیتال با تشویق کردن کاربران به تجارت کردن NFT سود های غیر متمرکز را می سازند و به رشد و توسعه پلتفرم کمک می کند. مالکیت آن و درآمد های بدست آمده در بین کاربران توزیع خواهد شد و فقط در اختیار سهامداران نمی باشد.

برای اکثر مردم همراه شدن با این نوع سرمایه گذاری جدید ، آن را یک چالش می دانند. ولی با این حال قبل از اینکه شبکه به مخاطبین خود اثر بگذارد و یه همچین سرمایه گذاری را به یک امر عادی تبدیل می کند.  ارز های دیجیتال برای استفاده کردن در متاورس بسیار مناسب می باشد، زیرا تمرکز زدایی و اشنا بودن آن می تواند به افزایش موقعیت در این صنعت کمک کند. ریسک سرمایه گذاری در زمین های متاورس با ارزهای دیجیتال ارتباط پیدا می کند. ولی دارایی های دیجیتالی در بلند مدت سودآور می باشد اگر سرمایه گذار بتواند آن را حفظ کند.

زمین های دیجیتالی در متاورس، دارایی های محدودی هستند که بر روی قیمت آنها تاثیر می گذارد. از دیگر عواملی که بر روی قیمت زمین های متاورس تاثیر می گذارد، موقعیت مکانی آن می باشد. مکان های مهم در متاورس مانند دنیای واقعی حائز اهمیت می باشد. محله های مهم، پنت هاوس، ویلاهای گران قیمت از عواملی می باشد که بر روی قیمت متاورس تاثیر می گذارد.

سخن آخر

البته خریداری کردن زمین در دنیای مجازی موضوع چندان جدید و نوینی نمی باشد. چه بسا در برخی از بازی های دیجیتالی از این قابلیت استفاده می شود. علاقمندان می توانند زمین های خود را خریداری کنند و بر روی آن ساخت وساز انجام دهند.

NFT زمین یک قطعه دیجیتالی است که در متاورس می توانید آن را خریداری کنید و یا آن را بفروشید. متاورس بعد از خرید زمین یک تور سه بعدی را برای مالکان و بازدید کنندگان اجرا می کند. زمین های متاورس برای : میزبانی رویداد ها و کنفرانس ها و تبلیغات بسیار مناسب است. در این مقاله روش اتصال کیف پول خود برای خرید و فروش NFT زمین را برای شما شرح داده ایم. همچنین می توانید با خرید و فروش زمین، سود دریافت کنید. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید، از شما صمیمانه تشکر می کنیم.

6 پاسخ به “نحوه خرید زمین در متاورس چگونه می باشد؟!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian