بانکداری آف شور

بانکداری-آف-شور-رمزگشا

فهرست

بانکداری آف شور از خدماتی می باشد که بانک ها برای انتقال پول راحت در سطح بین الملل از آن استفاده می کنند. آف شور در فارسی به معنای فراساحل است که خدمات آن را شرح می دهد. باما همراه باشید تا بیشتر درباره ی بانکداری آف شوربدانید و با خدمات این بانکداری آشنا شوید.

بانکداری آف شور چیست؟

به حساب هایی گفته می شود که در کشور و یا محله هایی غیر از محل زندگی شما افتتاح می گردد. اصطلاح آف شور به جزایر مانش واقع در کانال مانش ما بین فرانسه و انگلیس بر می گردد که به علت دور بودن از سواحل انگلیس به آن اف شور یا فراساحل گفته می شود. هنگامی که درباره بانکداری آف شور صحبت می شود ، افراد ثروتمندی در ذهنمان می آید که برای پول شویی و یا فرار از مالیات ، ثروت های خود را در بانکهای مخفی می گذارند. با اینکه افراد ثروتمند از بانکداری آف شور سواستفاده های زیادی کرده اند ولی در واقع بانکداری آف شور خدمات منفی نیست.

بانکداری آف شور مانند حساب های معمولی هستند که  شما می توانید به راحتی در بانک های بزرگ حساب باز کنید. برخی از مردم تصور می کنند که برای اینکه بتوانند در این بانکداری حساب باز کنند باید دارای ثروت بسیار زیادی باشند ، درصورتی که اصلا اینطوری نیست و شما با مبلغ های خیلی ساده می توانید در این نوع از بانکداری حساب باز کنید.

افرادی که در خارج از کشور خود کار می کنند و به کشور های دیگر رفت و آمد های زیاد و پیوسته دارند و به چند حساب در جاهای مختلف در خارج از کشور پول جا به جا می کنند ، می توانند از ویژگی این بانکداری استفاده کنند.

بانکداری آف شور دارای قابلیت هایی مثل دریافت و پرداخت ، نگهداری پول ، افتتاح حساب و سرمایه گذاری با ارز های خارجی می باشد. اکثر کشور ها از این بانکداری استفاده می کنند ، کشور هایی مثل : سوئیس ، بلیز، جزایر مانش، سنگاپور و …

 

بازکردن-حساب-آف-شور

حساب های مختلف بانکداری آف شور

رایج ترین حساب آف شور، حساب های پس اندازی هستند که سود ثابت و متغیر ارائه می دهند . در حساب هایی که دارای سود های متغیر هستند می توان به اصل پول دسترسی پیدا کرد ولی حساب هایی که دارای سود ثابت هستند را نمی توان به پول اصلی از 1 تا 5 سال دسترسی پیدا کرد. اکثر بانک های تجاری خدمات حساب آف شور را ارائه می دهد.

علت داشتن حساب بانک آف شور

  • افرادی که در چند کشور زندگی می کنند و یا دارای کسب و کاردر کشور های خارجی هستند، می توانند به راحتی از این حساب استفاده کنند. برای بهتر بررسی کردن کاربرد های بانکداری آف شور با ما همراه باشید :
  • استفاده کردن از چندین ارز مختلف در حساب بانکی برای بهتر انجام دادن پرداخت و انتقال دادن
  • مبادلات ارزهای خارجی برای ثابت ماندن نرخ های ارز
  • آسان انجام شدن تراکنش های مالی بین چندین کشور و یا بانک های که دارای شعبه های زیادی هستند.
  • حفظ دارایی و امنیت بسیار بالا از سرمایه ها برای افرادی که در کشور های خارجه زندگی می کنند.
  • افرادی که قصد دارند مهاجرت به کشور های مختلف داشته باشند.

هزینه بازکردن حساب در بانکداری آف شور

برای افتتاح کردن حساب شما می توانید با ارائه کردن مدارک و چند دلار حساب باز کنید. بعد از ارائه دادن مدارک مدنظر، بعد از گذشت چند روز حساب شما افتتاح می شود.

این بانکداری خدماتی دیگر مانند سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه و خدمات مالی را ارائه می دهد.

کشورهایی که حساب های آف شور را ارائه می دهند؟

  • ایران

دراردیبهشت سال 1401 اولین بانک آف شوردر کیش تاسیس شد.

  • بلژیک

بانک‌ دلن (Bank Delen) ، کی‌بی‌سی بانک (KBC Bank)، بانک دو گروف پترکام (Bank de Groof Petercam)

  • سوئیس

جولیوس بائر (Julius Baer)، وانتوبل (Vontobel) ، بی‌سی‌ان (BCN)، بی‌سی‌جی‌ای (BCGE)

  • قطر

بانک ملی قطر (Qatar National Bank)

  • کشور های دگر مانند: آلمان ، فرانسه ، هلند ، امارات ، انگلیس ، سنگاپور ، کانادا و آمریکا از سایر کشور هایی هستند که دارای بانک آف شور هستند.

مزایا بانکداری آف شور

  • سود مالی
  • متنوع
  • منعطف بودن
  • حریم خصوصی

سود-بانکداری-آف-شور

سود مالی

بانکدارای آف شور دارای سود بالا و مالیات کم هستند.

متنوع بودن

سرمایه گذاری در کشور های مختلف

منعطف بودن

دسترسی راحت در کشورهای مختلف و انجام شدن امورات مالی

امنیت حریم خصوصی

امنیت بانکداری آف شور بسیار بالا می باشد. این بانک با توافقنامه خود با مشتریانش به آنها می گوید که هیچوقت اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

معایب بانکداری آف شور

  • سپرده گذاری زیاد
  •  هزینه زیاد
  • پوشش بیمه ای کم
  • کلاهبرداری

سپرده گذاری زیاد

بعضی از حساب های ان بانکداری برای سپرده اولیه خود از شما سرمایه زیادی می خواهد و یا اینکه باید مشتریانش در حساب های خود حداقل سرمایه ای داشته باشند.

هزینه زیاد

هزینه تراکنشات و کارمزدهای این بانک از بانک های داخلی بسیار زیادتر می باشد. بهتر است قبل از اینکه حساب باز کنید از کامرمزدها و هزینه های بانکی معطلع باشید.

پوشش بیمه ای کم

شعبه های این نوع بانکداری به علت اینکه در کشورهای مختلف حضور دارد ، دارای بی ثباتی های اقتصادی و سیاسی هستند. بنابراین این بانکداری دارای امنیت مالی بالایی هستند. ولی این قبیل بانک ها برنامه ریزی های مطمئنی برای اینکه از سرمایه شما محافظت کند، ندارد.

کلاهبرداری

در سال های گذشته به دلیل اینکه اتفاقاتی برای این بانکداری رخ داده است ، دارای یک سری خدشه ها شده است،به طور مثال در سال های گذشته رسوایی های بزرگ برملا شده است که یکی از این رسوایی ها انشاراسناد پاناما بود. در این اسناد نام اشخاص و شرکت هایی که برای فرار از مالیات و یا کلاهبرداری می کردند ، مشخص شد.

از جمله افراد مشهور این فهرست می­توان لیونل مسی دارنده 7 توپ طلای فوتبال جهان را نام برد.

سیگموندور گونلاسون نخست وزیر ایسلند ، نواز شریف نخست وزیر پاکستان ، پترو پروشنکو رییس جمهور اوکراین و پادشاه عربستان از دیگر متهمان این رسوایی بزرگ می­باشند .

با اینکه افراد و شرکت ها برای سو استفاده و فرار های مالیاتی خود از این بانک استفاده می کردند، اما دید بسیاری از کاربران نسبت به این بانکداری تغییر نکرده است و افراد همچنان از این بانکداری استفاده می کنند.

( اسناد پاناما برگفته از سایت ویکی پدیا)

  • قانونی بودن بانکداری آف شور

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که این بانکداری قانونی است یا خیر؟ بله این بانکداری کاملا قانونی می باشد. برخی از بانک هایی که معروف هستند خدمات این بانکداری را ارائه می دهند. این بانکداری کاملا قانونی می باشد و تا زمانی که همه چیز را به طور شفاف  و قاونی به اجرا در می آورد، می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

استفاده کردن از این بانکداری در موارد زیر کاملا غیرقانونی می باشد.

فرار کردن از مالیات

پنهان نمودن سرمایه ای که به مرجع های مالیاتی اعلام نشده است.

نگهداری از سرمایه ای که راه و روش های غیر قانونی به دست آمده است.

استفاده کردن غیرقانونی از بانکداری آف شور باعث می شود فرد دچار جریمه های زیادی شود و یا حتی به حبس محکوم شود.

امنیت بانکداری

استفاده از بانکداری آف شور در کشورهایی که دارای ثبات اقتصادی مثل سوئیس هستند، دارای امنیت بالا و بهتر مدیریت کردن سرمایه شما می باشد. البته دقت داشته باشید که بانکداری آف شور دارای ضمانت بانکی داخلی نمی باشد. بانکداری آف شور در برخی از کشورها دارای برنامه های مخصوصی برای بیمه کردن دارایی مشتریانش دارد.امنیت-بانکداری-آف-شور

سخن آخر

این بانک مانند بانک های داخلی می باشد و دارای خدماتی می باشد که برای مشتریان بسیار جذاب بوده است . قابلیت های این بانکداری را باهم بررسی کردیم. این بانکدارای همانطور که گفته ایم برای افرادی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند و یا در کشورهای خارج دارای کسب و کار هستند، بسیار مناسب می باشد. اگر شما با خواندن این مقاله شرایط های ثبت نام در این بانکداری را دارید ، به شما پیشنهاد می کنیم حتما در این بانکداری حساب باز کنید و از مزایای این بانکداری بهره مند شوید.

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید. آکادمی رمزگشا دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است . همچنین شرکت رمزگشا با بهره گیری از تحلیلگران و مشاوران باتجربه آماده انتقال این تجربیات به شما عزیزان می­باشد . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید .

با تشکر از شما خواننده گرامی سایت رمزگشا که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید .

 

2 پاسخ به “بانکداری آف شور”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian