یورو دلار چیست؟ + تحلیل تکنیکال

شاخص-مقاله-ی-یورو-دلار-چیست-؟

فهرست

جفت ارز یورو دلار EUR/USD کوتاه مدت برای یورو در مقابل دلار آمریکا یا متقاطع برای ارزهای ایالات متحده (USD) و اتحادیه اروپا (EU) است . جفت ارز نشان می دهد که جهت خرید یک یورو ( ارز اولیه ) به چند دلار آمریکا ( ارز مظنه ) احتیاج است  .

معامله جفت ارز یورو به دلار، یورو در هر X  دلار آمریکا عنوان شده است . به طور مثال ، اگر جفت با قیمت 1 .50 داد و ستد می شود ، به این مفهوم است که خرید 1 یورو به 1 .5 دلار آمریکا احتیاج دارد  .

 

مبانی جفت ارز یورو دلار آمریکا  :

جفت یورو دلار مبدل به پر خرید و فروش ترین جفت در سراسر جهان شده است به دلیل اینکه ادغامی از دو تا از بزرگترین اقتصادهای جهان را نمایش می دهد  . به دنبال عواملی است که بر ارزش یورو یا دلار آمریکا در ارتباط با همدیگر و دیگر ارزها اثر می گذارد  . بر همین اساس تفاوت نرخ بهره میان فدرال رزرو (Fed) و بانک مرکزی اروپا (ECB) بر ارزش این رمزارها در مقایسه با همدیگر اثر می گذارد  .

به طور مثال هنگامی که فدرال رزرو در فعالیت های بازار آزاد دخالت می کند تا دلار آمریکا را پر قدرتر کند، ارزش تلاقی یورو دلار امکان دارد به علت تقویت دلار آمریکا در قیاس با یورو کم شود  . به همین ترتیب ، اخبار بد از اقتصاد اتحادیه اروپا اثر نامقبولی بر قیمت های جفت یورو دلار دارد  .

رویدادهای مربوط به بحران بدهی دولت و یورش مهاجران در یونان و ایتالیا منتهی به فروش یورو شد و سبب حداقلی نرخ ارز این جفت شد  .

برداشت کلیدی

جفت یورو دلار نشان دهنده تعداد دلارهای مورد احتیاج برای خرید کردن یک یورو است  .

به دنبال سیاست های دولت و اقتصاد عرضه و تقاضا در بازارهای رمزارز برای این جفت قرار می گیرد  .

یورو دلار - رمزگشاتاریخچه واحد پول یورو :

سال 1992 واحد پول یورو در نتیجه علوم اقتصادی ایجاد شد  . در آغاز به صورت یک رمزارز حسابداری در سال 1999 شناخته شد  . در 1 ژانویه  2002 ، یورو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شروع به بهره برداری کرد و در مدت چندین سال به رمزارز قابل قبول اتحادیه اروپا مبدل گردید و سرانجام جایگزین یورو شد  .

یورو به یکی از پر معامله ترین رمزارزها در بازار فارکس معروف شد که بعد از دلار آمریکا در رتبه دوم قرار گرفت  . در تاریخ 26 مارس 2018 ، 19 کشور از کل 28 کشور عضو اتحادیه اروپا از یورو بهره می گیرند  . طبق گزارش بانک مرکزی اروپا ، از تاریخ اول ژانویه 2017 ، بالای یک تریلیون یورو در جهان در جریان است  .

برای مطالعه بیشتر : نزدک چیست ؟

تحلیل طلا چیست ؟

خواندن نمودار قیمت یورو دلار :

برعکس نمودار قیمت یک سهم که داخل آن قیمت مشخص شده همان قیمت سهام است ، قیمت درج شده در نمودار قیمت برای یک جفت ارز نمایانگر نرخ مبادله دو رمزارز است  . بر این اساس نشانگر جهت یک نمودار با رمزارز اولیه تطابق دارد  . طبق مثال قبلی هنگامی که معامله گری در رمزارز یورو دلار در 1 .50 موقعیت خرید می کند ، با حداکثر نرخ به 1 .70 ، قدرت یورو بیشتر می شود ( همانطور که در نمودار قیمت ارائه شده است ) و دلار آمریکا ضعیف می شود  . حالا برای خرید همان یورو به 1 .70 دلار (حداکثر دلار) احتیاج است که دلار را ضعیف تر و یا یورو را نیرومندتر می کند  .

با این حال استنباط این نکته ضروری است که رمزارز اولیه جفت ثابت است و همواره یک واحد را ارائه می دهد . بدین ترتیب، منبع تضعیف و یا تقویت در نرخ بازتاب نمی شود . نرخ یورودلار آمریکا می تواند بالا رود به دلیل اینکه یورو قدرتمند تر می شود یا دلار آمریکا بی قدرت می شود   . هر یک از این وضعیت منتهی به حرکت صعودی در نرخ یا قیمت و حرکت به جهت بالای مربوطه در نمودار قیمت می شود .

ارز یورو دلار رقابت بدون ریسک با 100000 دلار پول نقد مجازی :

قدرت تسلط معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان تست کنید . با معامله گران رمزگشا رقابت کنید و راه خود را به سمت صعودی معامله کنید! قبل از اینکه ریسک کنید ، معاملات را در یک محیط مجازی بفرستید . دستورالعمل های معاملاتی را تمرین کنید تا هنگامی که مهیای ورود  به بازار واقعی هستید، تمرین ضروری خود را داشته باشید .

نکات تحلیل جفت یورو دلار

معیارهای متفاوتی وجود دارد که بر حرکت قیمت جفت ارز یورو دلار اثر می گذارد . این معیارها معمولا به صورت زیر گروه بندی می شوند :

  • تحلیل موج، قیمت و تکنیکال ( شامل اندیکاتورها)
  • تحلیل بنیادی
  • تحلیل بنیادی دلار یورو

داده های کلان اقتصادی منطقه اقتصادی همانند اتحادیه اروپا یا کشوری همانند ایالات متحده ، نمایانگر موضع گیری بلند مدت اقتصاد آنها است . ارتباط بین آنها مشخص می کند که قیمت جفت ارز یورو دلار چگونه عمل می کند .

 

در این قسمت لیستی از نشریات آمریکایی و اروپایی است که بر قیمت یورو دلار اثر می گذارد و باید پیش از سرمایه گذاری در دلار یورو به شمار آورید :

  • کنفرانس های مطبوعاتی (ECB and FED)
  • نرخ بهره (ECB and FED)
  • تراز تجاری
  • نرخ بیکاری
  • حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP)
  • خرده فروشی
  • نرخ های تورم
  • نرخ رشد تولید ناخالصی داخلی
  • اعتماد مصرف کننده
  • احساسات تجاری
  • سفارشات صنعتی و سفارشات کالاهای بادوام

اگر می خواهید در زمان منتشر آنها را ردیابی کنید ، می توانید این ارقام ، اعلامیه های اقتصادی ، آمار و پیش بینی های مرتبط را از طریق تقویم فارکس ما پیدا کنید .

برای توجیح اینکه آیا انتظار می رود اخبار مهم باشد یا نه ، Admirals از سیستم کد رنگی برای مشخص کردن اخبار مهم (رنگ قرمز)، متوسط (رنگ زرد) و کمتر ( رنگ سبز) در تقویم فارکس خود به کار می برد .

چند پیشامد وجود دارد که کل بازار را تحت تاثیر قرار می دهد . این موارد شامل : تصمیم گیری نرخ بهره FOMC برای ایالات متحده ، NFP ( دستمزد غیر کشاورزی ) می شود .

فارکس

تاثیر داده های اقتصادی بر قیمت ها

داده های اقتصادی بر قیمت ها تاثیر به سزایی می گذارد به دلیل اینکه اطلاعاتی درباره اینکه آیا اتحادیه اروپا و ایالات متحده در مقایسه با گذشته کارایی برتر یا بدتری دارند ، عرضه می کند . بر همین اساس است که پیام های ECB و FED نیز ضروری هستند ، به دلیل اینکه نگرش تصمیم گیرندگان اصلی هیئت مدیره را بر مبنای چشم انداز اقتصادی کنونی و آینده در اتحادیه اروپا و ایالات متحده انتقال می دهند .

به علاوه اعداد مورد انتظاری که از قبل معین شده اند و تحلیلگران می توانند اعداد واقعی را با اعداد مورد انتظار قیاس کنند و ببینید آیا تغییرات مثبت و منفی داشته است . تحلیلگران بنیادی این عوامل را می سنجند و تلاش می کنند جهت گیری این اعداد و تاثیری که بر هر جفت ارز و رمزارز خواهند داشت را برآورد می کنند .

با تحلیل بنیادی، معامله گرانی که می خواهند دلار یورو را سرمایه گذاری کنند ، اغلب بر معاملات بلندمدت تمرکز می کنند که به نوسانات بالایی دلالت دارد و امکان دارد هفته ها ، ماه ها یا فصل های مالی کامل به طول انجامد .

موج، قیمت و تحلیل فنی :

ازمزایای اصلی معامله یورو دلار این است که به استراتژی های موجی، قیمتی، و فنی عکس العمل خوبی نشان می دهد . پیامد خوب آن اینست که این عناصرترکیب زیادی از امکانات را برای استفاده و ایجاد سیستم های معاملاتی عرضه می کنند . طیف وسیعی از روش ها، ابزارها و شاخص ها راه های بی انتهایی را برای رویارویی با بازار به معامله گران عرضه می کند .

همان گونه که ذکر شد، معامله گرانی که از یک یا تمام این سه روش را به کار می گیرند ، عموما معامله گرانی درون روزی ( که طی یک روز معامله باز و بسته می شود ) ، معامله گران درون هفته ای ( که در یک هفته معامله باز و بسته می شود ) ، یا معامله گران نوسانی ( بیش از حداکثرچند هفته ) تقسیم بندی می شوند .

  • سیستم های معاملاتی نیز عموما بر پنج نوع سناریو مختلف تمرکز دارند :
  • تنظیمات برک اوت ( Breakout setups )
  • با تنظیمات روند
  • تنظیمات پرش
  • تنظیمات محدوده ( هیچ روندی قابل مشاهده نیست )
  • تنظیمات معکوس ( بر خلاف روند )

قیمت ارز یورو دلار

روند کار موج، قیمت و تحلیل فنی

هر یک از سه قسمت موج ، قیمت و فنی ، ابزارها و روش های خاص خود را دارند ، هر چند به یاد داشته باشید از تاجری به معامله گر دیگر نیز متنوع باشد . به صورت کلی، آنها از شاخص ها جهت تعیین نقاط ورود و خروج به کار می گیرند تا در بازه بلند مدت سود و مزایا به دست آورند .

شاخص ها کمکی به جلوگیری از نقاط با احتمال کمتر و انتخاب مناطق با احتمال بیشتر، می کنند .

این مسئله در بلند مدت معتبر است، ولی جزء به جزء نیست ، چون معامله همواره یک احتمال باقی می ماند و همیشه می توان به قطعیت مطلق دست یافت .

استراتژی تحلیل تکنیکال بیشتر طبق شاخص هایی همانند: کانال کلتنر( Keltner )، ATR ( متوسط ​​محدوده واقعی ) ، RSI ( شاخص قدرت نسبی )، MACD، نقاط محوری و دیگر موارد است . آنها به کمک این شاخص ها به تبع نقاط احتمالی شکست یا پرش می گردند .

به مثال استراتژی تحلیل تکنیکال زیر توجه کنید :

به طور مثال، شکست بالای کانال کلتنر، راه اندازی بلند مدت EUR/USD را تایید می کند .به علاوه معامله گران می توانند از این اندیکاتورها جهت تعیین عقب نشینی در نقطه معکوس یا روند در یک محدوده استفاده کنند . اگر تمایل به استفاده از نشانگر کانال کلتنر دارید ، می توانید از کانال کلتنر خود Admirals استفاده کنید و مشاهده کنید چگونه با نمونه دمعمولی قابل مقایسه است .

استراتژی های تحلیل قیمت بر فهم کندل ها یا توالی میله ها متمرکز هستند تا مشخص کنند که آیا قیمت ادامه می یابد ، جهش می کند ، شکسته می شود یا معکوس می شود . اوج ، پایین ، باز و بسته شدن کندل استیک اطلاعات ضروری در باره حرکت قیمت تحویل می دهد .

به طور مثال ، بسته شدن روزانه شمع یورو دلار که از حداکثر سطع شمع فاصله دارد ، می تواند ارائه دهنده فرسودگی روند باشد .

استراتژی های تجزیه و تحلیل موج ، تصمیم خود را طبق الگوهای موج در نظر می گیرند . تریدر موجی می تواند برای معامله موج 3 مورد انتظار و یک ورود طولانی داشته باشد .به یاد داشته باشید که تمامی استراتژی ها باید با یک توقف ضرر ( نقطه خروج ) کار کنند ، عمل کنند و باید مدیریت ریسک مناسب را تمرین کنند .

سایت رمزگشا

سایت رمزگشا با داشتن چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتالی ، فارکس فعالیت می کند . آکادمی رمزگشا دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است  . همچنین این شرکت دارای تحلیلگران و مشاوران باتجربه است  . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید  .

منابع:

https://www .investopedia .com/terms/forex/e/eur-usd-euro-us-dollar-currency-pair .asp

4 پاسخ به “یورو دلار چیست؟ + تحلیل تکنیکال”

  1. You actually make it appear so easy along with your presentation however I
    to find this matter to be really one thing which I believe I’d by no means understand.

    It kind of feels too complex and very broad for me. I’m looking
    ahead in your next post, I will attempt to get the cling
    of it! Lista escape roomów

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian