کیف پول امانی و کیف پول غیر امانی

کیف پول امانی

فهرست

امروز می خواهیم درباره کیف پول امانی و کیف پول غیر امانی مقاله ای ارائه دهیم که امیدواریم این مطالب بتواند پاسخگوی سوالات ذهنی شما باشد. با ما همراه باشید تا درباره ی این کیف پول بیشتر بدانیم.

کیف پول امانی :

تفاوت این نوع کیف پول با کیف پول غیر امانی این است که حضور یک فرد و یا یک نهاد سوم ضروری است . کیف پول امانی به عنوان یک کیف پولی شناخته می شود که درآن مشخصات خصوصی توسط فرد سوم حفظ و نگهداری می شود . این به این معنا است که فرد سوم بر روی ارزهای دیجیتال شما کنترل داشته باشد و شما فقط باید اجازه بدهید که دریافت یا ارسال صورت بگیرد .

شبیه به سیستم قدیمی و سنتی بانکداری عمل می کند و ممکن است شما خطرهای امنیتی که شبیه به موقعی می باشد که سرمایه ی شما در بانک وجود دارد را به صورت دیجیتالی تجربه کنید .

بسیاری از نهاد های مورد اطمینان و بیمه شده وجود دارد که حاضرند ارزهای شما را نگهداری کنند . ممکن است حتی شما بتوانید به روش سیستم بانکداری سود به دست آورید . به این شکل که شما با نگهداری سرمایه ی خود می توانید از خدمات بیشتری و ویژه ای بهره ببرید و سود خوبی را به دست آورید  .

مسئولیت خیلی کمتری بر دوش کاربران می گذارندو لازم نیست که حتما افراد حرفه ای فقط از این نوع کیف پول استفاده کنند بلکه استفاده کردن از این کیف پول حتی برای افراد مبتدی و تازه وارد بسیار کار راحت و آسانی می باشد .

کیف پول امانی - رمزگشامزایای کیف پول امانی :

1 معامله های رایگان

از بزرگترین ویژگی می توان اشاره کرد به  که برخلاف سایر کیف پول ها، بابت تراکنش ها هزینه ای از شما نمیگیرد . این نوع کیف پول به مشتریان خود این امکان را می دهد تا به صورت رایگان تراکنش های خود را انجام دهند .

2 گم نشدن کلید خصوصی

یک شخص سوم کیف پول شمارا مدیریت می کند . پس حتی اگه شما کلید خصوصی خود را فراموش کنید، امکان دسترسی وباره به کیف پول را دارید . شما به راحتی می توانید رمز خود را تغییر دهید .

3 دارای پشتیبانی

از دیگر ویژگی این کیف پول امانی این است که سرپرستان مرکزی کیف پول شمارا مدیریت می کند، دارای پشتیبانی می باشند . این پشتیبانی باعث می شود تا شما اطلاعات کامل و دقیقی از تراکنش های خود داشته باشید . پشتیبانی این کیف پول بسیار قوی و پیشرفته می باشد .

معایب کیف پول امانی :

1 کنترل بر سرمایه شما

از بزرگترین معایب این کیف پول این است که بر روی سرمایه ی شما کنترل دارد و شما هیچ آزادی بر کیف پول خود ندارید . شخص سوم بر سرمایه ی شما و فرآیندهایی که انجام می دهید کاملا مسلط است . آنها حتی می توانند اقداماتی مانند مسدود سازی سرمایه ی شمارا انجام دهند . همچنین این نوع کیف پول دارای کارمزد بسیار بالایی برای انجام شدن تراکنش ها است .

2 احراز هویت

از دیگر این کیف پول این می باشد که ازشما درخواست می کند که احزار هویت خود را انجام دهید . شما بدون اینکه احراز هویت کنید نمی توانید به سرمایه ی خود دسترسی پیدا کنید .

3 نقض کردن اطلاعات

صرافی های معتبر و آنلاین کیف پول هارا مدیریت می کنند . این صرافی ها تعداد زیادی از سرمایه های کاربران خود را در کیف پول های سرد و گرم ذخیره می کند . این اتفاق ممکن است که کیف پول ها به علت امنیت بسیار بالا هدف راحتی برای هکرها نباشد و در مقابل با مشکل های امنیتی بسیار آسیب پذیر می باشند . این اتفاق در سال 2014 در یکی از صرافی های ژاپن رخ داد که 70 درصد تراکنش های بیت کوینی هک شد که باعث ضرر 450 میلیون دلاری شد .

معایب کیف پول امانیکیف پول های امانی :

  1. بایننس (Binance)
  2. فریوالت (FreeWallet)

بایننس

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال می باشد که از بزرگترین صرافی شناخته می شد که بیشترین معاملات روز در ین صرافی رقم می خورد . این شرکت در سال 2017 تاسیس شده است . کیف پول بایننس کلید خصوصی شما را در اختیار دارد و سرمایه ی شمارا نگهداری می کند .

فری والت :

کامل ترین کیف پول امانی فری والت است . والت در سال 2016 تاسیس شد . این شرکت به مدت دوسال توانست تبدیل به سومین شرکت ارائه دهنده ی کیف پول محبوب در دنیا شود .

کیف پول غیر امانی :

در زمان های گذشته یکی از راه هایی که افراد سرمایه های خود را نگهداری می کردند این بوده است که توسط خودشان آن سرمایه حفظ میشد . در آن زمان به دلیل اینکه هیچ بانکی هیچ نهادی نبوده است تا افراد با خیال راحت سرمایه های خود را آنجا بگذارند پس افراد سرمایه ی خود را در پیش خود نگه می داشتند . کیف پول غیر امانی دقیقا به همین شکل عمل می کند .

مثال : شما تصور کنید که یک اندازه ای بیت کوین یا اتریوم یا سایر رمز ارزهارو خریداری کرده اید، از راحت ترین و ساده ترین راهی که می شود از سرمایه خود حفظ و نگهداری کنید، استفاده از کیف پول غیر امانی می باشد .

شما وقتی از این کیف پول استفاده می کنید، در واقع حافظ سرمایه ی خود، خودتان می باشید و تمامی اطلاعات کیف پول در اختیار خودتان است .

شما برای اینکه بتوانید از کیف پول های غیر امانی استفاده کنید نیاز به یک کلید مخصوصی دارید که فقط متعلق به خودتان باشد و خودتان بتوانید کنترل حساب خودتان را داشته باشید .هنگامی که شما یک تراکنش را انجام می دهید کارمزد خیلی کمتری پرداخت می کنید

استفاده کردن کیف پول غیر امانی بسیار راحت بوده است و افراد آماتور می توانند به راحتی از این کیف پول استفاده کنند . کیف پول غیر امانی دارای امنیت بسیار بالایی است و هکر ها به راحتی نمی توانند اطلاعات کاربران را هک کنند و به آن دسترسی پیدا کنند . این کیف پول نیازی به احراز هویت ندارد .

کیف پول غیر امانیمزایای کیف پول غیرامانی :

  • کنترل کاربران بر سرمایه
  • امنیت در تامین مالی
  • برداشت سریع

 

کنترل کاربران بر سرمایه :

یکی از علت هایی که افراد از کیف پول غیر امانی استفاده می کنند این است که این نوع به افراد اجازه می دهد تا بر روی سرمایه ی خود کنترل داشته باشند . کاربران دیگر برای اینکه بخواهند سرمایه ی خود را مدیریت کنند نیاز به شخص سومی ندارند .

امنیت در تامین مالی :

به دلیل اینکه جزئیات مربوط به کیف پول آنلاین و سرمایه به شخص شما وابسته است، نقض در داده کمتر می باشد . این از اصلی ترین دلیلی می باشد که افرادی که سرمایه ارز دیجیتال را دارند به فکر ذخیره کردن سرمایه خود با توسط کیف پول های غیر امانی می باشند

 

برداشت سریع :

برای اینکه تراکنش انجام دهند نیازی به تایید کردن شخص سومی ندارند . این کار باعث می شود تا تراکنش ها سریع تر انجام شود  .

معایب کیف پول غیر امانی :

  • تاخیر داشتن در معاملات
  • تعهد داشتن بیشتر
  • فراموش کردن گذرواژه و از دست دادن حساب

 تاخیر در معامله :

معامله کردن با سرعت اتفاق نمی افتد زیرا سرمایه ی شما باید در ابتدا به صرافی ارسال شود .

تعهد داشتن بیشتر :

برای امنیت بیشتر کیف پول باید جوابگو و دارای مسئولیت بیشتری باشند . حتی ممکن است ب رخ دادن کوچترین اشتباهات باعث حذف یا سرقت کیف پول شود . اگر شما اطلاعات خصوصی خودتان را در اختیار فرد دیگری بگذارید به راحتی می توانند وارد کیف پول شما بشوند و از کیف پول شما استفاده کنند .

فراموش کردن گذرواژه واز دست دادن حساب :

وقتی که شما گذرواژه کیف پول خود را فراموش کرده اید برای همیشه قید کیف پول خود را بزنید . در صورت فراموش کردن و گم کردن گذرواژه ی خودتان هیچ کمکی برای بازیابی کردن اطلاعات شما نیست . از دست دادن اطلاعاتتان باعث می شود به طور کامل دسترسی خودتان را به کیف پول از دست بدهید بدون اینکه امکان پشتیبان گیری داشته باشید .

کیف پول های غیر امانی :

  • متامسک (MetaMask)
  • کوین بیس (CoinBase)
  • کوینومی (Coinomi)

 

کیف پول متاماسک :

متاماسک از قدیمی ترین کیف پول در مرورگر می باشد و در سال 2016 توسط شرکت بلاک چین کانسنسیس (ConsenSys) ساخته و راه اندازی شد .از محبوب ترین شناخته شد  . متاماسک نگهداری و حفظ از گذرواژه و اطلاعات شما را بر عهده نمی گیرد .

کیف پول کوین بیس :

این کیف پول در سال 2018 ساخت و راه اندازی شد و به صورت بسیار گسترده به عنوان یک کیف پول بسیار آسان در بازار شناخته شده است .کوین بیس هم مثل متاماسک با مرورگر کار می کند و افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند . کوین بیس دارای یک نرم افزار موبایلی می باشد که نصب کردن آن بسیار راحت و آسان بوده است . این نوع کیف پول با عضویت 90 ملیون کاربر توانسته ثابت کند که د رسراسر دنیا یک نوع کیف پول بسیار امن و مطمئن می باشد و افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند .

کیف پول کوین بیس

کیف پول کوینومی :

 

کوینومی از گزینه های خیلی محبوبی می باشد که دارای تاریخچه ی بسیار زیادی در بازار ارز دیجیتال می باشد .  در سال 2014 ساخت و راه اندازی شد و باعث شد که از قدیمی ترین کیف پول غیر امانی در بازار شناخته شود . کوینومی دارای امنیت بسیار بالا می باشد و برای اکثر سیستم عمل ها مانند اندروید و ویندوز و . . . قابل دسترس می باشد .

مقایسه کردن کیف پول های امانی و غیر امانی

  • پشتیبان گیری
  • اطلاعات خصوصی
  • امنیت
  • پشتیبان گیری
  • آفلاین بودن

 

پشتیبانی :

کیف پول های امانی از کیف پول های غیر امانی جلوتر می باشند .کیف پول های امانی اطلاعات شخصی هر فرد را در نزد خود نگهداری می کند. شما حتی اگر اطلاعات شخصی خود را از یاد ببرید و آن را از دست بدهید می توانید به کمک شخص سوم دسترسی خود را دوباره برگردانید و دوباره از کیف پول خود استفاده کنید  . این اتفاق درصورتی می افتد که در کیف پول غیر امانی هنگامی که شما اطلاعات ورود به کیف پول خود را از دست بدهید امکان بازیابی کردن آن وجود ندارد .

اطلاعات خصوصی :

از مهم ترین عاملی که باید کیف پول های امانی و غیر امانی را مقایسه کرد این است اطلاعات خصوصی شما دست چه کسی می باشد . درباره ی کیف پول امانی شخص سوم اطلاعات شما را مدیریت می کند، درصورتی که اطلاعات شخصی شما در کیف پول غیر امانی در اختیار خودتان قرار می گیرد .

 

امنیت :

همه ی داده های مهم کاربر در حافظه سرد و گرم ذخیره می گردد که این کار باعث می شود که کیف پول مورد هک واقع بگیرد . به همین علت امنیت آن بسیار پایین می باشد، مگر اینکه کار هایی برای بالا بردن امنیت کیف پول صورت گیرد . در کیف پول های غیر امانی  چون تمامی اطلاعات در نزد خود کاربران قرار می گیرند، از هک شدن و دزدیده شدن اطلاعات جلوگیری می کند .

 

آفلاین بودن :

برای اینکه به سرمایه ی خود به همراه جزئیاتش دسترسی پیدا کنید، لازم است که وارد کیف پول امانی خود شوید و از مرکز درخواست دهید . انجام دادن این کار باعث می شود که حضور اینترنت بسیار مهم باشد، ولی همچین اتفاقی در کیف پول غیر امانی رخ نخواهد داد و شما می توانید از خدمات به راحتی استفاده کنید .

حرف آخر :

انتخاب کردن بین کیف پول امانی و غیر امانی یک تصمیم بسیار مهمی می باشد تا بتوانید ارزر های دیجیتال خود را ایمن سازی کنید . بعضی از افراد کیف پول های امانی و بعضی از افراد کیف پول های غیرامانی را ترجیح می دهند و بعضی از افراد از ترکیب بین این دو نوع کیف پول استفاده می کنند . برای استفاده کردن از کیف پول سعی کنید همیشه دو ویژگی امنیت و آسانی را در الویت قرار دهید .

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید. آکادمی رمزگشا دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است . همچنین شرکت رمزگشا با بهره گیری از تحلیلگران و مشاوران باتجربه آماده انتقال این تجربیات به شما عزیزان می­باشد . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید .

با تشکر از شما خواننده گرامی سایت رمزگشا که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید .

 

13 پاسخ به “کیف پول امانی و کیف پول غیر امانی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian