صرافی اف تی ایکس چیست؟

شاخص مقاله صرافی اف تی ایکس چیست

فهرست

صرافی اف تی ایکس یکی از بزرگترین صرافی های متمرکز ارز دیجیتال می باشد که در سال 2018 تاسیس شده است. این صرافی خدمات و محصولات مالی را برای کاربران خود ارائه می دهد. نقدینگی این صرافی توسط شرکت ALMEDA RESEARCH تامین می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این صرافی محبوب بدانید.

صرافی اف تی ایکس FTX چیست؟

صرافی اف تی ایکس یک پلتفرمی می باشد که در سال 2018 تاسیس شد. توکن های اختصاصی و بومی این صرافی  FTX و  FTT می باشد.

 

بنیان گذاران صرافی اف تی ایکس چه کسانی می باشند؟

بنیان گذار این صرافی، دیجیتال گری وانگ و سم بنکم می باشد. در حال حاضر آنها مدیر عامل و بنیان گذار FTX می باشند. این پلتفرم به دنبال یک محیط ساده و کاربری راحت برای کاربران می باشد. هدف اصلی این سیستم افزایش انعطاف پذیری اکوسیستم و استفاده کردن از آن در معاملات می باشد.

از سابقه بنکمن می توان به مدیر عامل ALMEDA RESEARCH اشاره کرد. او دانش آموخته رشته فیزیک می باشد و مدرک کارشناسی خود را از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است.

گری وانگ از بنیان گذار FTX و مدیر ارشد فناوری FTX می باشد. او مدیر ارشد فناوری ALMEDA RESEARCH می باشد. او در ابتدا یک کارآموز مهندسی نرم افزار در فیسبوک بود و تحصیلات گری وانگ کارشناسی ریاضیات و علوم کامپیوتر از موسسه فناوری ماساچوست می باشد.

اهداف صرافی اف تی ایکس

صرافی اف تی ایکس علاوه بر اینکه یک صرافی می باشد یک ارز دیجیتال است که به کاربران خود این امکان را می دهد تا با توکن های فیوچر و اهرمی بتوانند وارد بازار شوند.

این توکن ها بدون استفاده از معاملات مارجین می توانند در ترید کردن رمز ارز ها نقش مارجین را اجرا کنند. رشد و پیشرفت این صرافی به قدری بالا بوده است که اکثر ارز های دیجیتال در این صرافی قرار دارد.

صرافی اف تی ایکس یک مدل نقدینگی 3 لایه را ایجاد کرد تا کاربران در هنگام معامله اگر دچار ضرر شده اند، بیمه بتواند جبران ضرر های آن را پرداخت کند. برای استفاده کردن از این بیمه لازم است یک کاربر یک وثیقه معتبر مالی مانند استیبل کوین به معادل ارزش پولی را که قصد برداشت از صندوق را دارد، بگذارد. این روش مشابه روش بازار سنتی سهام می باشد. از دیگر مزایای این نقدینگی این است که معامله گران بدون استفاده کردن از معاملات فیوچر و مارچین، بتواند برای خود پوزیشن فروش باز کند و در هنگام سقوط قیمت ها سود کند و از سرمایه خود استفاده کند.

ویژگی صرافی اف تی ایکس

  • FTX صرافی ارز دیجیتال متمرکز می باشد که حوزه مشتقات و محصولات اهرمی تخصص دارد و از رواج ترین رمز ارز های معامله شده را پشتیبانی می کند.
  • FTX برنامه دستکاپ و تلفن کاربر پسند را به کاربران خود ارائه می دهد و مبادله را برای مبتدیان و متخصصان حرفه ای آسان تر و راحت تر می کند.
  • دارای امکاناتی مانند معاملات آتی، توکن اهرمی و بازار نقطه ای می باشد.

کارمزد ارز دیجیتال اف تی ایکس

کارمزد معامله در صرافی اف تی ایکس بستگی به FTT دارد و بر اساس آن محاسبه می شود. مقدار آن از 3 تا 60 درصد هزینه معاملات را کاهش می دهد. به همین دلیل معامله گران بیشتر تمایل دارند توکن FTT را برای تخفیف ها و کاهش معاملات تهیه کنند.

صرافی اف تی ایکس
با بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید

سود در صرافی FTX

از راه هایی که برای جلوگیری از بازپرداخت صرافی ها می توان اشاره کرد، سود همگانی می باشد. اگر تمام معامله گران سود کنند در زمان نوسانات بازار هیچ نیازی به کمک مالی بیمه نخواهند داشت. به همین دلیل صرافی FTX برای افزایش احتمالی از صندوق بیمه، به افرادی که دارای ارز دیجیتال اف تی ایکس می باشند، در زمان استفاده از صندوق بیمه، پاداش دریافت می کنند. سوزاندن توکن FTT

از روش های این صرافی برای افزایش قیمت و تقاضای اف تی ایکس، سوزاندن توکن ها بود. به همین علت این صرافی از یک سوم کارمزد ها برای سوزاندن توکن FTT استفاده می کند تا ارزش این توکن با افزایش روبرو شود. صرافی FTX اعلام کرده است تا هنگامی که 50 درصد از حجم ارز دیجیتال اف تی ایکس سوزانده نشود، از انجام دادن این کار دست بر نمی دارد.

منحصر به فرد بودن اف تی ایکس

اف تی ایکس توسط متخصصان بسیار حرفه ای در صنعت ارز دیجیتال طراحی شده است که تامین کننده نقدینگی آن شرکت ALMEDA RESEARCH می باشد.

این شرکت خدمات دیگری مانند وثیقه گرفتن، نگهداری و حفظ وجه اولیه، لیست کردن محصولات را ارائه می دهد. اف تی ایکس معتقد است بر روی چرخه توسعه سریع متمرکز می باشد و این قابلیت را به آنها می دهد تا سیستم های معاملاتی رمزارز با سرعت بیشتری انجام شود.

امنیت اف تی ایکس

اف تی ایکس یک توکن سازگار با اتریوم 20 می باشد. به همین دلیل کاربران می توانند نگهداری و ذخیره و مدیریت آن هارا از طریق کیف پول لجر نانو ایکس انجام دهد.

ارز دیجیتال در کیف پول
ارز دیجیتال خود را در والت نگه داری کنید

علت های استفاده از توکن FTX

  • استفاده از آن برای خرید در سایت هایی که پول های سنتی را می پذیرند.
  • استفاده آن در سرمایه گذاری
  • استفاده برای کاهش کارمزد معاملات بیت 3 تا 60 درصد.
  • استفاده در معاملات اهرمی
  • دریافت وثیقه برای انجام شدن معاملات

حجم معاملات اف تی ایکس

صرافی اف تی ایکس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است که با همکاری شرکت آلمدا ریسرچ توانسته یک نرم افزار ترید بدون مرز ارائه دهد. این نرم افزار توسط سرمایه گذاران و تریدر ها با حجم معاملاتی بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. اف تی ایکس یک بورس رمزنگاری شده می باشد که معاملات آتی، نشانه های اهرمی و معاملات فرابورس را ارائه می دهد. به دلیل اینکه مبادلات آتی دارای نواقصی می باشد، اف تی ایکس برای حل کردن مشکلات توکن FTT را تولید کرد.

محصولات صرافی FTX

صرافی اف تی ایکس طیف گسترده ای از انواع سفارشات را ارائه می دهد که از سفارشات اصلی آغاز و تا سفارشات پیچیده را در بر می گیرد. این ابزار ها در این پلتفرم کاملا منحصر به فرد بوده و توسط تیم توسعه دهنده ارتقا پیدا می کنند. در این صرافی اوراق مشتقه معامله می شود، به این صورت که کاربران دارایی اصلی را معامله نمی کنند و در ازای آن یک توکن را خریداری می کنند که دارایی دیگری را ارائه می دهد. تیم اف تی ایکس توسط شرکت آلمدا ریسرچ پشتیبانی می شود و دارای محصولات منحصر به فرد در بازار است.

استفاده کاربر از والت در موبایل
ارز دیجیتال خود را در صرافی FTX معامله کنین

معاملات MOVE  در صرافی اف تی ایکس

معاملات موو برای اولین بار توسط صرافی اف تی ایکس معرفی شد. طریقه عملکرد این بازار بدین شکل است که یک دارایی خاص در یک بازه زمانی مشخص شده و حرکت کرده و قیمت تغییر پیدا می کند.

قرار داد های MOVE به سه صورت انجام می شود

روزانه : این قرارداد بعد از یک روز منقضی می شود. این نوع معامله برای تریدر های روزانه مناسب و جذاب می باشد.

هفتگی : این قرارداد بعد از 7 روز به اتمام می رسد، فرد می تواند در وسط هفته آن را باز کند و بعد از 7 روز به اتمام برساند.

سه ماهه : این قرارداد بعد از 3 ماه به اتمام می رسد و گزینه بسیار مناسبی برای تریدر هایی است که بلند سرمایه گذاری می کنند، می باشد.

سخن آخر

این صرافی در سال 2018 توسط دو فرد گری وانگ و سم بنکم تاسیس شد. این صرافی دارای ارز دیجیتال مخصوص و بومی به نام FTT می باشد. اکثر معامله گران برای پرداخت کمتر کارمزد ها و دریافت تخفیف از این توکن استفاده می کنند. همچنین افراد می توانند با سرمایه گذاری در این صرافی علاوه بر پایین آمدن قیمت رمز ارز، ضرری دریافت نمی کنند. امنیت این صرافی بالا بوده و تیم توسعه دهنده همواره سعی می کند تا این صرافی را ارتقا دهند. همچنین این صرافی دارای محصولاتی می باشد که برای کاربران بسیار جالب و جذاب بوده است. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

12 پاسخ به “صرافی اف تی ایکس چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian