مهم ترین تفاوت های بیت کوین با بیت کوین کش چیست ؟

شاخص مقاله بیتکوین کش چیست

فهرست

بیت کوین کش

بیت کوین کش داستان متفاوتی دارد. بیت کوین کش توسط توسعه دهندگان بیت کوین و استخراج کنندگان که نگران آینده رمزارز بیت کوین و توانایی آن برای مقیاس پذیری تاثیر گذار بودند ، راه اندازی شد .

بر این اساس ، این افراد درباره پذیرش فناوری   Segregated Witness تردیدهای خود را داشتند . آنها گمان می کردند که ×SegWit2 مشکل شاخص مقیاس پذیری را به صورت معنی داری رفع نکرده است ، و به علاوه از نقشه راهی که در ابتدا توسط ساتوشی ناکاموتو ( که شخص مبهمی است که برای اولین بار تکنولوژی بلاک چین را در پشت ارزهای رمزنگاری شده پیشنهاد کرد ) ترسیم شده بود ، تبعیت نکرد .

همچنین فرآیند معرفی ×SegWit2 به صورت راه رو به جلو چیزی جز شفاف سازی بود و نگرانی هایی وجود داشت که نامتمرکز و دموکراتیک بودن ارز زیر سوال برود .

در تاریخ آگوست 2017 بعضی از توسعه دهندگان و ماینرها چیزی را که همچون هاردفورک شناسایی می شود ، تاسیس کردند و و به صورت موثر ارز جدیدی ساختند : BCH. BCH شامل بلاک چین و ویژگی های خاص ، از قبیل یک تمایز خیلی مهم از بیت کوین است .

برای تسریع روند تایید ، BCHافزایش اندازه بلوک 8 مگابایتی با سطح سختی دارای تنظیم جهت سرعت تایید تراکنش و اطمینان از بقای زنجیره بدون در نظر گرفتن تعداد ماینرهایی که از آن ساپورت می کنند ، اجرا کرد .

از تاریخ مارس 2022 ، بیشترین اندازه بلوک برای BCH چهار برابر رسید و 32 مگابایت شد .

بدین ترتیب بیت کوین کش ، قابلیت پردازش سریعتر تراکنش ها نسبت به شبکه بیت کوین دارد . به این مفهوم که مدت زمان انتظار کمتر است و هزینه های پردازش تراکنش پایین است . این شبکه نسبت به شبکه بیت کوین می تواند تراکنش های بسیار بالایی را در هر ثانیه پردازش کند .

در عین حال ، نقاط منفی همچنین با سرعت بالای تایید تراکنش همراه است . مشکل شاخص اندازه بزرگتر بلاک مرتبط با BCH این است که امنیت نسبت به شبکه بیت کوین به خطر می افتد .

بیت کوین همچنان برگزیده ترین و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در جهان و همچنین از لحاظ ارزش بازار بزرگترین ارز دیجیتال است ، بدین ترتیب کاربران BCH امکان دارد متوجه شوند که قابلیت استفاده و نقدینگی در دنیای حقیقی پایین تر از بیت کوین است .

صحبت درباره مقیاس پذیری ، پردازش بلاک ها و تراکنش ها فراتر از فورکی که منتهی به بیت کوین کش شد ،همواره برقرار ماند . به طور مثال در تاریخ نوامبر 2018 ، شبکه بیت کوین کش هارد فورک خود را امتحان کرد که منتهی به ساخت مشتق دیگری از بیت کوین به نام بیت کوین SV شد .

بیت کوین SV به دنبال سعی و تلاشی برای ثابت ماندن به دیدگاه اصلی بیت کوین که ساتوشی ناکاموتو درکاغذ سفید بیت کوین شرح داد و تاکنون تغییراتی را برای تسریع تراکنش ها و سهولت مقیاس پذیری انجام داد، به وجود آمد .

بیت کوین کش-اسکناس

آن گونه که برداشت می شود بحث درباره آینده بیت کوین نشانه ای از حل شدن ندارد .

از زمان شروع به کار، پرسشهایی راجع به توانایی بیت کوین در مقیاس بندی کارآمد وجود داشته است . تراکنش های مبنی بر رمزارز دیجیتالی بیت کوین در بلاک چین که یک دفتر کل دیجیتال است ، پردازش ، تایید و ذخیره می شوند . بلاک چین یک تکنولوژی انقلابی ثبت دفتر شناخته شده است . امکان دستکاری دفاتر عملی دشوار است ، به دلیل اینکه واقعیت آنچه اتفاق افتاده است توسط قانون اکثریت تایید می شود نه صرفا توسط یک عامل فردی . همچنین یک شبکه غیر متمرکز است که در سیستم های سراسر جهان موجود است .

مشکل تکنولوژی بلا کچین این است که در شبکه بیت کوین آهسته است ، به ویژه در قیاس با بانک هایی که با تراکنش های کارت اعتباری مواجه هستند . به طور مثال ، معرو ف ترین شرکت کارت اعتباری(V)  Visa Inc ، به طور میانگین روزانه 564 میلیون تراکنش را پردازش می کند که تقریبا حدود 6527 تراکنش در ثانیه است .

شبکه بیت کوین چند تراکنش را در هر ثانیه می تواند انجام دهد ؟ از تاریخ 31 ژانویه 2022 ، این میزان 4.43 در ثانیه است . میزان پردازش تراکنش ها امکان دارد چند دقیقه یا بیشتر به طول انجامد . با افزایش شبکه کاربران بیت کوین ، مدت زمان انتظار بیشتر شده است ، به دلیل اینکه تراکنش های بیشتری جهت پردازش بدون تغییر در تکنولوژی اساسی که آنها را پردازش می کند ، موجود است .

بحث های رایج اطراف تکنولوژی بیت کوین به این مشکل اصلی افزایش سرعت و مقیاس سازی روند تایید تراکنش مربوط می شود . استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال و توسعه دهندگان به طور کلی دو روش عمده برای این مشکل عرضه کرده اند :

1 – مورد اول شامل کم کردن حجم داده هایی است که باید در هر بلوک تایید شود ، بر این اساس تراکنش هایی ارزان تر و پر سرعت تر تولید می شود .

2 – در مورد دوم ملزم به بزرگتر کردن بلوک های داده است تا امکان پردازش اطلاعات بیشتری در یک زمان ایجاد کرد .

بیت کوین کش (BCH) به کمک این روش ها توسعه پیدا کرده است . در ادامه با نگاهی واضح تر به تفاوت بیت کوین و BCH می پردازیم ، با ” رمزگشا ” همراه باشید 😊

برداشت کلیدی

محدودیت بیت کوین توسط زمان پردازش تراکنش است ، مسئله ای که موجب ایجاد شکاف در بین گروه های استخراج بیت کوین و جوامع در حال پیشرفت شده است .

بیت کوین کش توسط توسعه دهندگان بیت کوین و استخراج کنندگان که نگران آینده رمزارز بیت کوین و توانایی آن برای مقیاس پذیری تاثیر گذار بودند ، راه اندازی شد .

بلاک های بیت کوین محدود به 1 مگابایت هستند ولی بلاک های بیت کوین کش می توانند تا 32 مگابایت باشند .

بیت کوین

در جولای 2017 ، شرکت هایی که حدودا 80 تا 90 درصد از قدرت محاسباتی بیت کوین را نمایندگی می کنند و استخرهای ماینینگ ، به ترکیب فناوری معروف segregated witness (SegWit) رای دادند .

این واژه ، مقدار داده هایی را که باید در هر بلوک تایید شود ، با حذف داده های امضا از بلوک داده هایی که باید در هر تراکنش پردازش شوند و پیوست آن در یک بلوک توسعه یافته ، کوچکتر می کند .

برآورد شده است که داده های امضایی تا 65 درصد از داده های پردازش شده در هر بلوک را شامل می شود . بر این اساس این یک تغییر تکنولوژیک کمی نیست .

از سال 2017 و 2018 مسئله دو برابر شدن اندازه بلاک ها از 1 مگابایت به 2 مگابایت افزایش یافت . از فوریه 2019 میانگین اندازه بلاک بیت 1.305 مگابایت بیشتر شد و رکوردهای قبلی را رها کرد . تا تاریخ 31 ژانویه 2022 ، اندازه بلوک به طور میانگین 1.39 مگابایت بود .

میزان اندازه بلوک بزرگتر کمک به بهبود مقیاس پذیری بیت کوین می کند . گزارشات انتشار یافته درتاریخ سپتامبر 2017 توسط صرافی رمزارز دیجیتال BitMEX حاکی از این است که اجرای SegWit  به افزایش اندازه بلوک در بین نرخ پذیرش ثابت ، کمک به  این فناوری  کرده است .

طرحهای پیشنهادی برای اجرای SegWit و دو برابر کردن اندازه بلوک به ×SegWit2

معروف است .

مقایسه ارزش بازار بیت کوین کش با بیت کوین

بیت کوین کش تا تاریخ 22 مارس 2022 ، دارای ارزش بازار 4.48 میلیارد دلار بود . که با این ملاک رتبه 24 را در میان ارزهای رمزنگاری شده به خود واگذار کرد ، با آنکه بیت کوین با ارزش بازار 808.37 میلیارد بیش از دو برابر دومین رمزارز، بزرگترین رمزارز دیجیتال بود .  اتریوم را حدودا با 360.82 میلیارد دلار رتبه بندی کرد .

بیت کوین کش- رمزگشا

مجموع عرضه بیت کوین کش چقدر است ؟

همانند ارز بیت کوین ، مجموع عرضه بیت کوین کش هرگز از 21 میلیون کوین بالاتر نخواهد نرفت . نرخ اضافه شدن کوین های جدید به عرضه در گردش کم کم در طول یک برنامه تعریف شده کم می شود و نرخ منتشر شدن تقریبا هر چهار سال کاهش نصفی دارد .

تا تاریخ 22 مارس 2022 ، ارائه بیت کوین کش در گردش 19,015,775 BCH یا 91 درصد از تمام عرضه بود . عرضه بیت کوین در گردش 18,990,837 بیت کوین یا 90 درصد تمام ارائه بود .

چه خصوصیت هایی وجود دارد که بیت کوین کش را به یک وسیله تبادل موثر تبدیل می کند ؟

بیت کوین کش پرداخت های نظیر به نظیر را میان افراد امکان پذیر می کند . همانند پول نقد ولی به صورت دیجیتالی . کامزد ارسال بیت کوین کش عموما کسری از سنت است ، ضمن اینکه تسویه حساب فورا بدون در نظر گرفتن موقعیت فیزیکی شرکت کنندگان در تراکنش انجام می شود .

این خصوصیت ها بیت کوین کش را برای تراکنش های روزانه و همچنین تراکنش های خرد موثر می کند .

کنترل سبد خرید

کنترل کردن حساب خود راحت تر از هر کاری است. به کمک ابزارهای معاملاتی حرفه ای Plus500 ، امکان تعیین حد توقف و سطوح قیمت توقف ضرر را ایجاد می کند و امکان اضافه کردن یک دستور توقف تضمینی را به موقعیت معاملاتی خود دارید . به علاوه می توانید اعلان های فشاری در رویدادهای بازار ، ایمیل رایگان و هشدارهای مربوط به احساسات معامله گران و تغییرات قیمت Plus500 را برگزینید .

راجع به تجارت CFD با Plus500 بیشتر آموزش ببینید و به کمک یک حساب آزمایشی رایگان شروع به فعالیت کنید . 77 درصد از حسابهای CFD خرده فروشی متضرر می شوند .

سایت رمزگشا با داشتن چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتالی ، فارکس فعالیت می کند . آکادمی رمزگشا دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است. همچنین این شرکت دارای تحلیلگران و مشاوران باتجربه است . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید .

13 پاسخ به “مهم ترین تفاوت های بیت کوین با بیت کوین کش چیست ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian