انواع ترید ارزدیجیتال – 4 نوع ترید در دنیای ارزدیجیتال

4 نوع ترید ارزدیجیتال

فهرست

در این مقاله ، شرکت رمزگشا برای شما مخاطبان عزیز ، درباره ی انواع ترید و راه و روش های هر کدام از آن ها ، برای شما توضیح می دهد. اگر مطلبی مرتبط با دنیای رمز ارز ها است که دوست دارید شرکت رمزگشا برای شما درباره ی آن ، مطلبی تهیه کند ، حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

انواع ترید
انواع ترید

انواع استراتژی های فعال و به روز

در این مقاله ، درباره ی هر یک از روش های تریدی که به آن اشاره خواهیم کرد ، برای شما توضیح می دهیم.

ترید فعال و به روز به نوعی از معاملاتی گفته می شود که در آن با توجه به حرکات نوسانی کوتاه مدت ، خرید و فروش سهام انجام می شود. ذهنیت مرتبط با یک استراتژی معاملاتی فعال با استراتژی بلند مدت خرید و نگه داری که در بین سرمایه گذاران منفعل یا شاخص شده یافت می شود ، متفاوت است. تریدر های فعال معتقد هستند که حرکات کوتاه مدت بازار و در واقع ، بدست آوردن ترند های بازار ، موقعیت های دارای پتانسیل سرمایه گذاری و کسب سود ، می باشند.

روش های متفاوت زیادی برای بدست آوردن یک استراتژی فعال ترید وجود دارد و هر کدام از این روش ها ، دارای یک برخورد متفاوت با بازار و هر کدام دارای مقدار ریسکی می باشند. در این مقاله ، درباره ی 4 نوع ترید محبوب که اکثر افراد از آن ها استفاده می کنند و همچنین درباره ی شرایط و هزینه های هر کدام ، برایتان توضیح می دهیم.

نکات کلیدی

  • ترید فعال به استراتژی هایی که شامل ” جلو افتادن از بازار ” با استفاده از شناسایی و زمان بندی ترید های دارای پتانسیل و بیشتر اوقات برای نگهداری سرمایه ها به صورت کوتاه مدت ، گفته می شود.
  • ترید های روزانه شامل باز کردن و بستن پوزیشن ها در بازه زمانی یک روز ، می شود. این نوع ترید یکی از جذاب ترین و هیجان بر انگیز ترین استراتژی های ترید می باشد.
  • پوزیشن تریدینگ نیازمند است که سرمایه گذاران ، اموال خود را کمی بیشتر نگه بدارند. این نوع از ترید برای اینکه معامله پیشرفت کند ، نیاز به صبر بیشتری دارد.
  • در سوئینگ تریدینگ ، تریدر با استفاده از تحلیل تکنیکال ، تشخیص می دهد که چه زمانی باید وارد بازار شود و پوزیشنی را باز کند و چه زمانی باید از بازار خارج شود و پوزیشن خود را ببندد.
  • اسکالپینگ از اختلاف قیمت ها استفاده می کند ، اگرچه اغلب برای کسب سود بیشتر به سرمایه اولیه نیاز دارد.

معاملات روزانه  ( Day Trading )

در واقع ، معاملات روزانه معروف ترین استایل ترید فعال در حال حاضر می باشد. این نوع از معاملات ، اغلب به عنوان یک نام مستعار برای تجارت فعال در نظر گرفته می شود. معاملات روزانه ، همانطور که از نام آن مشخص است ، خرید و فروش سهام در یک روز می باشد و هیچ پوزیشنی ، در طول شب ، نگهداری نمی شود. در واقع ، معاملات روزانه توسط تریدر های حرفه ای و  بازار سازان ، انجام می شود. اما ئی ترید ( electronic trading ) این روش را برای معامله گران یا ترید های مبتدی ، باز کرده است.

مزایا

می توانید موقعیت های نوسانی بازار را بلافاصله ، بدست بیاورید

با توجه به قیمت های بازار در قبل و یا تحلیل شما از وضعیت بازار در آینده ، سرمایه ی خود را با شبانه نگه داشتن پوزیشن ، ریسک نمی کنید

یکی از هیجان انگیز ترین و همچنین سریع ترین ترید های بازار می باشد

 

معایب

به احتمال زیاد ، مقدار هزینه ی اوراق بهره به دلیل تعداد معاملات بیشتر ، افزایش می یابد

به زمان بیشتر و همچنین توجه متمرکز شما برای انجام معاملات ، نیازمند است

احتمال بدست آوردن مقدار سود کمتر نسبت به سود های بزرگ و چشم گیر ، بیشتر است

 

پوزیشن تریدینگ ( position trading )

بعضی از افراد معتقد هستند که پوزیشن تریدینگ به جای یک ترید فعال ، در واقع یک نحوه ی ترید ” خرید و نگهداری ” می باشد. در حالی که پوزیشن تریدینگ زمانی که توسط تریدر های حرفه ای انجام می شود ، نوعی از تریدینگ فعال می باشد.

در پوزیشن تریدینگ نیاز به نمودار های بلند مدت است. این نمودار ها می تواند روزانه و یا ماهانه باشد و در ترکیب با روش های دیگر برای تعیین روند جهت فعلی بازار ، استفاده می شود. این نوع از ترید ممکن است به مدت چند شبانه روز و یا چند هفته و یا در مواقعی ، به مدت بلند تری  با توجه به ترند ، طول بکشد. معامله گران ترند برای تعیین روند یک سهام یا موقعیت مالی ، به دنبال اوج های بالاتر یا سقف های بالاترهستند.

با پریدن بر روی جریان یا موج بازار و در واقع سوار شدن بر آن ، معامله گران ترند می خواهند از بالا رفتن و همچنین پایین آمدن جریان بازار ، سود کنند و کسب در آمد داشته باشند. معامله گران ترند به دنبال تعیین جهت بازار هستند ، اما سعی نمی کنند هیچ سطح قیمتی را پیش بینی کنند.

عموما ، تریدر های ترند زمانی که بازار یک روند مشخصی را بدست آورده است ، وارد بازار و در واقه ، سوار بر روند می شوند و زمانی که این روند بازار ، شکسته می شود ، از بازار خارج می شوند.

این بدان معنی است که در دوره های نوسانات بازار بالا ، معاملات روند دشوار تر است و موقعیت آن به طور کلی کاهش می یابد.

 

مزایا

نسبت به ترید های فعال دیگر ، دارای استرس کمتری می باشد

اجرای آسان استراتژی ها حتی با اهرم کم ( Low Leverage )

به طور گسترده از طریق ابزار های تحلیل تکنیکال که سیگنال های تجاری را نشان می دهد ، پشتیبانی می شود

معایب

به پیشینه تحلیل تکنیکال قوی نیاز دارد

بیشتر اوقات نیازمند به صبر و یک مدت زمان طولانی برای تشخیص تغییرات بلند مدت ، می باشد

ممکن است نوسانات کوچکی رخ دهد که منجر به تبدیل سود به زیان شود

پوزیشن تریدیگ - معاملات روزانه
پوزیشن تریدیگ – معاملات روزانه

سوئینگ تریدینگ  ( swing trading )

زمانی که یک روند شکسته می شود ، موقعیتی برای وارد شدن سوئینگ تریدر ها به بازار ، ایجاد می شود. در پایان یک روند ، معمولا مقداری نوسان قیمت به وجود خواهد آمد. زیرا روند جدید تلاش می کند خود را تثبیت کند. سوئینگ تریدر ها زمانی که نوسانات و قیمت بازار ، ثبات پیدا می کنند ، وارد بازار می شوند و خرید و فروش را انجام می دهند. معمولا ، معاملات سوئینگ بیش از یک روز نگه داشته می شوند اما نه به اندازه ی ترند تریدر ها. سوئینگ تریدر ها اکثر اوقات ، تعدادی قوانین ترید را بر اساس تحلیل های تکنیکال یا بنیادی ، انجام می دهند.

این قوانین یا در واقع ، الگوریتم ها ، برای تشخیص بهترین موقعیت خرید و فروش یک سهام ، استفاده می شوند. در حالی که یک الگوریتم نوسانی لزوما دقیق نیست اما اوج یا دره حرکت قیمت را پیش بینی می کند و نیاز دارد که بازار در یک جهت حرکت کند.

در حالی که یک الگوریتم سوئینگ تریدینگ لازم نیست بسیار دقیق باشد و یا یک حرکت قیمتی را پیش بینی  کند ، به حرکت بازار در یک جهت و به صورت نسبتا منظم ، نیازمند است. یک بازار محدود یا جانبی برای معامله گران نوسانی یا همان سوئینگ تریدر ها ، یک ریسک حساب می شود.

 

مزایا

بیشتر اوقات به زمان و توجه کمتری نسبت به معاملات روزانه ( Day Trading ) نیازمند است

پتانسیل مقدار سود بیشتر از هر ترید را دارا می باشد

ممکن است در زمانی که بازار بسته است نیر بتوانید معاملات خود را اجرایی کنید

معایب

زمانی که تمرکز شم بر روی ترند ها می باشد ، ممکن است از موقعیت های سوددهی دیگری غافل بمانید

پتانسیل ضرر بیشتر از هر معامله را دارا می باشد

دارای دارایی های متمرکز تر ؛ موقعیت های کمتر و متمرکز تر

 

اسکالپینگ  ( Scalping )   

اسکالپینگ یکی از سریع ترین استراتژی های مورد استفاده ی ترید های فعال می باشد. اساس ، مستلزم شناسایی و بهره برداری از اسپرد های پیشنهادی است که به دلیل عدم تعادل موقت در عرضه و تقاضا ، کمی گسترده تر یا باریک تر از حد معمول هستند. یک اسکالپر سعی نمی کند از حرکات بزرگ استفاده کند یا حجم بسیار بالایی را انجام دهد. در عوض ، آن ها به دنبال سرمایه گذاری بر روی حرکات کوچکی هستند که به طور مکرر و اندازه گیری شده با حجم معاملات ، اتفاق می افتد.

چون که مقدار سود از هر ترید کم می باشد ، اساکلپر ها به دنبال بازار های نقدینگی می باشند که تعداد معاملات آن ها را بالا ببرید. بر عکس سوئینگ تریدر ها ، اسکالپر ها مارکت های آرام و در واقع خاموش را ترجیح می دهند که به تغییر قیمت ناگهانی ، تمایل نداشته باشند.

 

مزایا

اکثر اوقات به پیشینه فنی قوی ، نیازمند نیستند

به صورت کلی ، ریسک ضرر کمتری دارد ، زیرا ترید ها می توانند روی دارایی های فرار کمتر سرمایه گذاری انجام شوند

حتی با وجود تغییرات کوچک قیمتی ، می توانید کسب در آمد داشته باشید

معایب

بیشتر اوقات نیاز به مقدار سفارش های زیادی است که باعث افزایش هزینه ی اوراق بها می شود

اغلب به سرمایه اولیه بالایی برای ایجاد بازدهی متوسط نیاز دارد ( به دلیل مقدار اندک سود در هر معامله )

یکی از زمان بر ترین استراتژی های ترید می باشد

سوئینگ تریدینگ - اسکالپینگ
سوئینگ تریدینگ – اسکالپینگ

هزینه های ذاتی استراتژی های معاملاتی

بنا به دلایلی ، زمانی استراتژی های ترید فعال فقط توسط تریدر های حرفه ای استفاده می شدند. نه تنها داستن یک کارگزاری داخلی ، هزینه های مربوط به معاملات با فرکانس بالا را کاهش می دهد ، بلکه اجزای بهتر تجارت را نیز تضمین می کند. کمیسیون کمتر و اجزای بهتر ، دوعنصری هستند که پتانسیل سود استراتژی ها را بهبود می بخشند.

برای اجرای موفقیت آمیز این استراتژی ها ، معمولا خرید سخت افزار و نزم افزار هایی ، لازم می باشد. علاوه بر داده های لحظه ای بازار ، این هزینه ها تجارت فعال را برای معامله گر منفرد و تا حدودی غیر قابل تحمل می سازد. اگر چه به طور کلی ، غیر قابل دسترسی نیست.

به این دلیل است که استراتژی های منفعل و استراتژی های نمایه شده که حالت ” خرید و نگهداری ” دارد ، به مخاطبان خود هزینه ی اوراق بهره و ترید کمتری را پیشنهاد می کنند. علاوه بر این ، سرمایه گذاری غیر فعال معمولا در صورت فروش یک موقعیت سود آور منجر به رویداد های مشمول مالیات کمتر می شود. با این حال ، استراتژی های غیر فعال نمی توانند بازار را شکست بدهد زیرا شاخص گسترده بازار را در اختیار دارند. در تمام استراتژی ها ، شما باید سرمایه کافی برای ورود به موقعیت هایی را داشته باشید که به اندازه ی بدست آوردن سود های بالقوه ، بزرگ باشند.

انتخاب استایل ترید مناسب شما

زمانی که می خواهید استایل معامله ی خود را انتخاب کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید ، این می باشد که به طور کلی تمام استراتژی ها را بررسی کنید و دور آن هایی که با موقعیت شما سازگاری دارند را دایره بکشید. چند سوال که باید قبل از انتخاب از خود بپرسید را با هم بررسی کنیم :

  • آیا یک تریدر مبتدی هستید یا قبلا در این زمینه تجربه داشته اید ؟
  • علاقه به معامله ی کدام سهام ها را دارید ؟
  • آیا می توانید بر اساس یک برنامه پیش بروید و احساسات خود را کنترل کنید ؟
  • تا چه حدی ریسک پذیر می باشید ؟
  • ترجیح می دهید به دنبال موقعیت های سرمایه ای ناگهانی بروید یا سرمایه ی خود را به صورت تدریجی افزایش بدهید ؟
  • قصد دارید با چه میزان سرمایه شروع کنید ؟
  • روزانه چند ساعت وقت و تا چه حدی تمرکز خود را بر روی تحلیل بازار خواهید گذاشت ؟
  • آیا هدف خاصی از وارد شدن به این زمینه دارید یا فقط می خواهید کسب در آمد داشته باشید ؟

به عنوان مثال ، اگر دارای سرمایه ی محدود ، محافظه کار یا فردی احساساتی هستید ، تبدیل به یک تریدر اسکالپر ( scalper ) شدن ممکن است به فاجعه ختم پیدا کند. در حالی که ، اگر فردی هستید که ریسک پذیر هستید و زمان کافی برای مانیتور و تحلیل بازار به صورت روزانه دارید ، معامله روزانه می تواند بسیار برای شما مناسب باشد. از نظری دیگر ، اگر یک هدف مالی دارید ( به عنوان مثال ، پس انداز برای بازنشستگی ) پس به احتمال زیاد ، اصلا ترید کردن مناسب شما نمی باشد. به اینگونه افراد پیشنهاد می شود که سرمایه گذاری را هدف خود قرار بدهند.

ترید مناسب شما
ترید مناسب شما

سوالات متداول

چگونه شروع به ترید فعال بکنم ؟

استراتژی های تفاوتی زمانی که شروع می کنید به فعالیت ترید سهام ، برای شما وجود دارد. بعضی از آن ها به پس زمینه ی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندیمنتال نیازمند هستند. بعضی دیگر به تنظیمات محاسباتی و اختصاص زمان زیادی ، نیازمند می باشند.

آیا معاملات روزانه ، در آمد دارد ؟

این نوع از معاملات ، برای همه ی افراد مناسب نمی باشند. ، برای بسیاری از افراد ، این روش از ترید سودآور ترین استراتژی نیست. البته ، این را در نظر داشته باشید که معاملات روزانه ( Day Trading ) یکی از هیجان انگیز ترین روش های معامله برای خرید و فروش سهام ، می باشد. در کنار آن ، شما در معرض هیچ ریسک بلند مدت قرار نمی گیرید ، زیرا اکثر معاملات شما در ترید روزانه ، تا آخر روز تکمیل می شود. معاملات روزانه می تواند سود آور باشد ، ولی همانند بقیه ی استراتژی های معامله ، هسچ تضمین سودی برای شما نخواهد داشت.

چگونه معامله سوئینگ انجام بدهم ؟

سوئینگ تریدر ها ، با توجه به تحلیل تکنیکال بازار های مالی ، ترند های بازار را کشف کرده و فعالیت خود را انجام می دهند و در واقع ، بسیار مبتنی بر آن می باشند. سوئینگ تریدر ها ، زمانی که یک سهام را خریداری می کنند ، آن سهام را برای مدت زمان کوتاهی نگهداری می کنند تا ارزش آن سهام در بازار ، افزایش پیدا کند و به قیمت تارگت فروش آن تریدر ، برسد. نقاط وارد و خروج از بازار ، هر دو بر اساس پرایس اکشن های قبلی ، تعریف شده می باشد.

جمع بندی :

معامله گران فعال می توانند یک یا بسیاری از استراتژی های فوق را به کار بگیرند. اما ، قبل از انتخاب یکی از استراتژی ها برای فعالیت با آن ها ، مقدار ریسک و هزینه ی هر کدام نیز باید در نظر گرفته بشوند.

 

خیلی ممنون که مقاله ی ” انواع ترید ارز دیجیتال – 4 نوع ترید در دنیای ارزدیجیتال ” را مطالعه کردید.

برای کسب اطاعات بیشتر درباره ی راه و روش ترید ، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ی ” 15 کتاب ترید که حتما باید بخوانید ! “ را مطالعه کنید.

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید. شرکت رمزگشا دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است. همچنین شرکت رمزگشا با بهره گیری از تحلیلگران و مشاوران باتجربه آماده انتقال این تجربیات به شما عزیزان می­ باشد. شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید.

منابع :

https://www.investopedia.com/articles/active-trading/11/four-types-of-active-traders.asp

https://blog.earn2trade.com/8-trading-style-types/

 

2 پاسخ به “انواع ترید ارزدیجیتال – 4 نوع ترید در دنیای ارزدیجیتال”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian