شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو-چیست-؟

فهرست

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو اینو که با نام SHIB  در بازار معامله می شود خواهیم پرداخت. این ارز یک توکن غیر متمرکز می باشد که در سال های اخیر مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. با اینکه این ارز دیجیتال به تازگی در بازار ارز دیجیتال وارد عرصه شده است اما توانسته است که در بین بازار ارز دیجیتال و بین تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال جایگاه بهتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال پیدا کند و مخاطبان زیادی را به همراه داشته باشد.

ما قرار است در این مقاله درباره ی این ارز دیجیتال پرطرفدار صحبت کنیم تا شما اگر با این ارز دیجیتال آشنایتی ندارید آشنا شوید شاید شماهم مانند بسیاری از طرفداران این ارز دیجیتال محبوب طرفدار این ارز دیجیتال شوید.

شیبا چیست؟

این ارزدیجیتال یک توکنی است که بر بلاکچین اتریوم توسط فردی به نام ریوشی در ماه اوت سال 2020 ساخته و ایجاد شده است. شیبا اینو به زبان ژاپنی نام یک سگ شکاری می باشد که تصویر این سگ شکاری در لوگوی دوج کوین به کار رفته است. طرفداران این ارز دیجیتال آن را به عنوان قاتل دوج کوین می دانند. این ارز دیجیتال یک توکن ERC-20  است و بلاکچین مخصوص به خود را ندارد.

شیبا اینو یک میم است؟

میم ها به تصویر هایی گفته می شود که در فضای مجازی متناسب با سوژه، میم ها اشتراک گذاری می شود و به عنوان یک شوخی و خنده ، کاربر به آن ری اکشن نشان می دهد. بنابراین میم کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که ساخت و طراحی آن ها با توجه با میم های اینترنتی بوده است. اگر بخواهیم برای این مورد یک مثال بزنیم، دوج کوین به عنوان معروف ترین ترین میم کوین است، که در ابتدا با توجه با میم محبوب که شیبا اینو بوده است ساخته شده است.

شیبا اینو-میم
شیبا اینو-میم

شیبا سوآپ چیست؟

ریوشی توسعه دهنده شیبا اینو، اکوسیستم جدید به نام shibaSwap را در سال 2020 راه اندازی کرد.سواپ یک صرافی غیر متمرکز می باشد. این صرافی یک پلتفرم معاملاتی همتا به همتا ( Peer to Peer ) است که به کاربرن این اجازه را می دهد که بدون واسطه معاملات ارز های دیجیتال را به راحتی انجام دهند. کاربران می توانند در این بستر با اعطا کردن نقدینگی و استیکینگ با توکن های شیبا و BONE  و LEASH دارای سود شوند.

BONE  یک توکنی است که با عرضه کردن 250 میلیون کوین افراد می توانند از طریق  Dogg DAO  تغییرات را در این پروتکل پیشنهاد دهند و برای انجام شدن این تغییرات تصمیم گیری انجام شود. این توکن برای پاداش به افرادی که نقدینگی ایجاد می کنند، پاداش می دهد.

LEASH  قیمت این توکن انعطاف پذیر است و شبیه استیبل کوین می باشد. برای اتصال آن به صورت خودکارالگوریتم کامپیوتری را افزایش یا کاهش می دهد.

معرفی شیبا سواپ :

  1. Dig: داده ای است که مربوط به استخر نقدینگی می باشد که افراد می توانند دارایی خود را به صورت جفت ارز در استخر نقدینگی سرمایه گذاری کنند. افرادی که نقدینگی ایجاد می کنند به عنوان پاداش توکن استخر نقدینگی را دریافت می کنند. توکن ها مقدار نقدینگی کاربری که می تواند در هر استخر داشته باشد را نمایش می دهد و کاربران می توانند توکن های شیبا اینو را به صورت رایگان دریافت کنند.
  2. Woof   : این داده برای دریافت کردن پاداش BONE  به همراه نقد کردن توکن های SSLP  می باشد.
  3. Bury افراد با توسط به این داده به راحتی می توانند توکن های  BONE و  SHIB  و  LEASH  را برای دریافت کردن سود بیشتر  در قالب BONE  استیک کنند.
  4. Swap افراد به سادگی می توانند توسط این قابلیت رمز ارزهای خود را معامله کنند.
  5. Bonefolio  این قابلیت در واقع یک منبع تحلیلی می باشد که افراد می توانند نرخ های لحظه ای سود و یا ضرر خود را مشاهده کنند.
  6. NFT افراد م یتوانند 10 هزار توکن NFT  را با نام شیبوشی را معامله کنند. شیبوشیمانند کریپتوپانک ها دارای تصاویر کارتونی بوده است.

تفاوت دوج کوین و شیبا اینو به 4 دسته تقسیم می شود:

  • تکنولوژی
  • مقدار عرصه کردن
  • طرز کارکرد

تکنولوژی

همانطور که می دانید دوج کوین با بیت کوین به علت اینکه از فناوری لایت کوین استفاده کرده است، بسیار شبیه است.

الگوریتمی که دوج استفاده می کند با توجه به POW  می باشد. درست شبیه بیت کوین که از بلاکچین خود برای قدرت محاسباتی خود استفاده می کند.

از سمت دیگر این ارز در بلاکچین اتریوم اجرا می گردد و توکن اصلی آن یک توکن ERC-20 است که بر اساس الگوریتم اجماع ثابت سهام می باشد.

مقدار عرضه کردن

دو سکه ارز دیجیتال
دو سکه ارز دیجیتال

دوج کوین و شیبا اینو دو رمز ارزی هستند که عرضه بسیار زیادی دارند. در خصوص عرضه کردن نیز شیبا بیشتر از دوج کوین عرضه می کند.در دوج کوین هر ده دقیقه  10 هزار دوج تولید می شود که روزانه 15 میلیون و سالانه 5 میلیارد دوج وارد بازار می شود.

شیبا اینو محدودیت عرضه 1 کوادریلیونی  ( 1 به همراه 15 صفر ) را برای خود معین کرده است. این به این معنا است که شیبا اینو از همان اول توکن های خود را تولید کرده است.

طرز کارکرد :

دوج کوین ارز دیجیتالی است که دارای عرضه بسیار زیاد می باشد و با هزینه ی بسیار پایین بدون پیچیدگی می باشد. این موارد باعث شده است که این رمز ارز برای پرداخت های کم و کوچک مناسب باشد.

هدف اصلی و اولیه دوج کوین هم همین بوده است که برای پرداخت های کوچک این رمز ارز مورد استفاده قرار بگیرد. دقیقا درست مثل یک نسخه ی دیجیتالی  افرادی که اسکناس یک دلاری دارند است. پس عرضه شدن دوج کوین به صورت نامحدود قابل توجیه شده است.

شیبا اینو به خاطر اینکه بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت خود را انجام می دهد، دارای قابلیت های بسیار زیاد و پیشرفته تری مثل قرارداد های هوشمند می باشد. پس می توان از این ارز دیجیتال برای پرداخت کردن های خرد و کوچک ، به عنوان یک توکن کاملا ابزاری در پلتفرم ها استفاده کرد.

تفاوت های اصلی شیبااینو و دوج کوین

  • شیبا اینو در بستراتریوم  قرار دارد ولی دوج کوین دارای بلاکچین مخصوص به خودش می باشد.
  • شیبا اینو یک توکن است و دوج یک کوین است.
  • دوج کوین می تواند به صورت نامحدود عرضه داشته باشد ولی شیبا اینو محدودیت عرضه 1 کوادریلیون دارد.
  • دوج کوین برای پرداخت های خرد و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد ولی شیبا اینو علاوه بر پرداخت، یک توکن بومی در صرافی غیر متمرکز می باشد.

کیف پول شیبا اینو

1. تراست والت

تراست والت را می­توان به عنوان بهترین کیف پول معرفی کرد. این کیف پول دارای دو نسخه اندروید و IOS  می باشد.همچنین می توان با نسخه ی وب با این کیف پول کار کرد.این کیف پول از امنیت بسیری بالایی برخوردار می باشد.

Trust Wallet 

۲. اتمیک ولت

از دیگر کیف پول هایی می باشد که شما می توانید برای خیره کردن استفاده کنید. این کیف پول هم دارای دو نسخه موبایلی، اندروید و IOS  و نسخه ی وب می باشد.

Atomic Wallet

۳. مای اتر ولت

این کیف پول از کیف پول هایی می باشد که کاملا مخصوص شبکه اتریوم می باشد. این کیف پول به علت اینکه مختص به شبکه اتریوم است از تمامی توکن های  ERC20  پشتیبانی می کند. مای اتر ولت از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال محاسبه می شود. همچنین این کیف پول دارای نسخه موبایلی و وب است.

My Ether Wallet

۴. لجر نانو اس

از معروف ترین کیف پول سخت افزاری می باشد که دارای امنیت بسیار بالایی است. این کیف پول به علت اینکه سخت افزار است ظاهری شبیه به یک فلش مموری دارد و دارای یک صفحه ی نمایش است که بر روی بدنه ی این کیف پول قرار دارد و به کاربر امکان این را می دهد که معاملاتی را که می­خواهد فرد انجام دهد را ببیند و تراکنش های آن را تایید کند.

شیبا اینو دارای نوسانات بسیار زیادی می باشد و نوسانات متعددی در طول یک روز را رقم میزند که افرادی که دنبال سرمایه گذاری هستند می توانند در کوتاه مدت سود های زیادی را دریافت کنند.

این توکن به دلیل اینکه هزینه ی بسیار پایینی دارد شما می­توانید به راحتی میلیون ها توکن را خریداری کنید.

شیبا اینو شبکه بلاکچین مخصوص به خودش را دارد و بر بستر اتریوم فعالیت می کند. درصورتی که شیبا اینو خودش را قاتل دوج کوین معرفی کرده است اما بلاکچینی مخصوص به خودش را ندارد و جزو نقطه ضعف این ارز دیجیتال به شمار می رود.

Ledger Nano S

علت معروفیت شیبا اینو

چندین دلیل مختلف دارد که باعث شده این ارز دیجیتال جزو محبوب ترین ومعروف ترین ارزهای  دیجیتال شناخته شود :

  • دلیل اولی که باعث شده تا این ارز دیجیتال معروف شود، ده برابر شدن قیمت این توکن در ماه اکتبر سال 2021 شد و این ارز دیجیتال به عنوان یکی از 10 ارز دیجیتال برتر شناخته شد .
  • دلیل دوم که بسیار تاثیر گذار بود برای معروف شدن این ارز دیجیتال بی شک می توان به توییت های ایلان ماسک اشاره کرد .
  • دلیل سوم را می توان به عرضه شدن  NFT های شیبا اینو ذکر کرد .

شما می توانید برای خرید این ارز دیجیتال از صرافی های کوینکس، کوکوین و یونی سواپ استفاده کنید. همچنین شما می توانید به راحتی برای خرید این ارز دیجیتال از صرافی هایی که فعال هستند ارز مورد نیاز خود را تهیه کنید. صرافی بیت 24، نویتکس و اوکی اکسچنچ امکان اینکه شما بتوانید این ارز دیجیتال را خرید و فروش کنید، فراهم کرده است. البته به شما توصیه می­کنیم برای اینکه این ارز دیجیتال را بخرید بهتر است از صرافی نویتکس خرید خود را انجام دهید. خرید کردن از این صرافی برای شما خیلی بهتر و راحت تر است.

ارز دیجیتال شیبا
ارز دیجیتال شیبا

خریداری شیبا

شاید برای شما سوال پیش آمده است که این ارز دیجیتال را خریداری کنیم یا خیر؟ خریداری شیبا اینو کاملا بستگی به نظر شما دارد، با ذکر کردن تمامی نکات درباره ی شیبا اینو ، سعی کردیم این ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم، تا شما راحت تر بتوانید برای خریداری کردن این ارز دیجیتال تصمیم گیری کنید. سعی کنید مشخصات این ارز دیجیتال را با سایر ارزدیجیتال مورد بررسی قرار دهید و  برای خریداری کردن یک ارز دیجیتال خوب تصمیم گیری کنید.

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید. ramzgosha academy دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است . همچنین شرکت رمزگشا با بهره گیری از تحلیلگران و مشاوران باتجربه آماده انتقال این تجربیات به شما عزیزان می­باشد . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید .

با تشکر از شما خواننده گرامی سایت رمزگشا که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید .

2 responses to “شیبا اینو چیست؟”

  1. ارز شیبا اگرچه شتکوین محسوب میشه ولی به لطف توجه مردم و صرافی ها موفق شده در شرایط بحرانی کنونی خودش رو حفظ کنه .
    بسیار جامع بود

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

en_USEnglish