رپد بیت کوین چیست؟

رپد بیتکوین شاخص Wrapped bitcoin

فهرست

رپد بیتکوین ( wrapped Bitcoin )یک نسخه رمزنگاری شده بیتکوین می باشد که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. مسئولیت این ارز دیجیتال بر عهده شرکت BITGO می باشد. از قابلیت های این ارز دیجیتال می توان به قرارداد های هوشمند مانند قرارداد هوشمند اتریوم اشاره کرد. رپد بیت کوین به کاربران خود پاداش می دهد تا کاربران بتوانند کسب درآمد داشته باشند. این شبکه دارای ویژگی های متعددی می باشد. با رمزگشا همراه باشید تا بیشتر درباره این ارز دیجیتال بدانیم.

رپد بیتکوین ( WBTC ) چیست؟

یک نسخه رمزنگاری شده بیتکوین می باشد که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. این ارز دیجیتال با استاندارد سازگاری اولیه بلاک چین اتریوم، امکان آن را می دهد تا به طور کامل در اکوسیستم مبادلات غیر متمرکز، وام دهی و پیش بینی بازار انجام شود. همچنین رپد بیتکوین توسط برخی از بازرگانان پشتیبانی می شود.

 ( wrapped Bitcoin ) ویژگی های رپد بیتکوین

  1. مقیاس پذیری

از مزایا این ارز دیجیتال، مقیاس پذیری آن می باشد و چون توکن های آن در بلاک چین اتریوم هست، تراکنش آن نسبت به سایر ارز های دیجیتال مخصوصا بیتکوین، سریع تر خواهد بود. همچنین برای انجام شدن تراکنش ها و ذخیره سازی آن دارای گزینه های بیشتری برای کاربران می باشد.

  1. استفاده از قرارداد هوشمند

از دیگر قابلیت های رپد بیت کوین می توان به قرارداد های هوشمند مانند قرارداد هوشمند اتریوم اشاره کرد. قرارداد های هوشمند، پروتکل های خودکار و قبل برنامه ریزی شده می باشد که تا زمان اتریوم در دنیای فناوری جایگاهی نداشتند. در حال حاضر فناوری عمده ای در بلاک چین محاسبه می شود. مدیریت کردن انواع تراکنش ها و فعال نگه داشتن آن ها برای پشتیبانی کردن از چندین رمز ارز، کار بسیار سختی می باشد ولی کافیست که صرافی ها کیف پول ها دارای یک گروه اتریوم باشند.

رپد بیت کوین-رمزگشا

  1. سرمایه رپد بیتکوین

از دیگر قابلیت های دیفای ، سرمایه گذاری یا استیکینگ می باشد. هم اکنون چند نسخه پروتکل سرمایه گذاری وجود دارد که اکثر آن ها کاربر را به مسدود کردن رمز ارز در قرارداد هوشمند با یک بازه زمانی مشخص در ازای گرفتن پاداش ملزم می کند. در سرمایه گذاری، افراد می توانند با تبدیل بیتکوین به رپد بیت کوین از ویژگی و قابلیت های این پروتکل بهره مند شوند.

 

مزایای رپد بیتکوین

  • ادغام : کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ادغام ، بیتکوین های خود را در شبکه اتریوم ادغام کنند و به بزرگترین اکوسیستم موجود در بازار ارز دیجیتال و کیف پول های منحصر به فرد دسترسی پیدا کنند.
  • با استفاده کردن از نقدینگی بالا، این ارز دیجیتال نقدینگی بیتکوین را به اتریوم می رساند. همچنین به دلیل اینکه نقدینگی بازار این ارز دیجیتال در مقایسه با دیگر رمز ارز ها بیشتر می باشد، خرید و فروش در آن با امنیت بیشتری انجام می شود.
  • به دلیل اینکه سرعت معامله های این ارز دیجیتال سریع تر از بیتکوین می باشد و از سمت دیگری بلاک چین اتریوم سرعت بالاتری نسبت به بیتکوین دارد، پس قابلیت جابجایی این ارز دیجیتال در بین کیف پول اتریوم و صرافی ها بیشتر شده است.
  • با استفاده کردن از بیلد فارمینگ یا وام دهی، این ارز دیجیتال به کاربران خود پاداش می دهد تا کاربران بتوانند کسب درآمد داشته باشند.
  • انجام شدن معاملات ، در اکثر صرافی ها موجود می باشد و سرمایه گذاران می توانند به راحتی آن را خریداری و از این ارز برای معاملات خود استفاده کنند.
  • امکان شرکت در پروژه های دیفای در کمترین زمان و با هزینه پایین برای تبدیل شدن بیتکوین به اتریوم را برای کاربران فراهم کرده است.

معایب رپد بیتکوین

  • کارمزد تراکنش این رمز 0.25 درصد است ولی اگر تعداد تراکنش های شما بیشتر شود، هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند.
  • به علت اینکه شرکت BITGO مسئولیت این ارز دیجیتال را بر عهده دارد، متمرکز می باشد. پس می تواند به راحتی حساب هارا مسدود کند و خریداری مجدد بیتکوین جلوگیری کند و تمرکززدایی که بلاک چین را تشکیل می دهد را می تواند دچار تضعیف شود.
  • علت منحصر به فرد بودن رپد بیتکوین
  • اتریوم بر خلاف بیتکوین، از همان ابتدا به شکلی طراحی شد تا از موارد های پیشرفته با استفاده از فناوری قرارداد های هوشمند، پشتیبانی کند و صنعت کل را تحت عنوان، تامین مالی غیر متمرکز ایجاد کند. اتریوم و محصولات آن از ابزار های مالی پیشرفته ای همانند : وام و بیمه را به کاربران ارائه می کند.

رپد بیت کوین

کاربرد رپد بیتکوین

  • قرض دادن و قرض گرفتن رپد بیتکوین با استفاده کردن از COMPOUND
  • استفاده کردن از آن برای مبادلات حاشیه ای در اپلیکیشن های غیر متمرکز BZX FULCRUM

این ارز دیجیتال در استاندارد ERC20 ادغام یک دارایی شبیه بیتکوین را در محیط پیشرفته برنامه غیرمتمرکز مالی امکان پذیر می کند. همچنین نقدینگی بسیار زیادی را که مربوط به بازار بیتکوین می باشد را به همراه دارد. همچنین این ارز دیجیتال کار را برای مبادلات کیف پول و خدمات پرداختی که با اتریوم کار می کند را بسیار راحت و سریع می کند، به جای اجرای دو نود جداگانه برای اتریوم و بیتکوین، می توانند رپد بیتکوین را فقط با یک نود اتریوم پشتیبانی کنند. امنیت توکن این ارز دیجیتال توسط بلاک چینی که با آن کار می کند، ایمن می شود.

تهیه رپد بیتکوین

  • صرافی بایننس
  • صرافی هوبی گلوبال
  • صرافی اوککس
  • شبکه کایبر
  • صرافی یونی سواپ

 

سخن آخر

رپد بیتکوین ( wrapped Bitcoin )نسخه رمزنگاری، بیتکوین می باشد . این شبکه بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. مقیاس پذیری، استفاده از قرارداد هوشمند و استیکینگ از ویژگی های این ارز دیجیتال می باشد. کارمزد تراکنش این رمز 0.25 درصد است. سرعت معامله رپد بیتکوین نسبت به بیتکوین بالاتر است و با سرعت اتریوم در حال رقابت می باشد. نقدینگی این ارز دیجیتال بسیار بالا می باشد. این ارز دیجیتال به کاربران خود به خاطر وام دهی و بیلد فارمینگ پاداش می دهد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بوده ایده، از شما صمیمانه تشکر می کنیم.

4 پاسخ به “رپد بیت کوین چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian