استلار چیست ؟

شاخص مقاله استلار چیست

فهرست

استلار چیست

استلار از ابتدا با هدف انجام دادن معاملات با سرعت بسیار بالا ایجاد شد. کاربران می توانند در هر کجای دنیا بدون پرداخت کارمزد سرمایه خود را جابجا کنند. استلار یک شبکه نظیر به نظیر است که غیر متمرکز می باشد. از بلاک چین استفاده می کند و از سیستم اثبات کار یا (Proof of Work) استفاده می کند.

تاریخچه استلار

جد مک کالب و جویس کیم در سال 2014 با ایجاد یک هاردفورک از پروژه ریپل توانستند استلار را ایجاد کنند. جویس کیم مدعی شد که پروتکل اولیه ریپل دارای نقص است. چالش های بسیاری درباره پروتکل ریپل شکل گرفت و از نسخه بروز رسانی شده ریپل استلار شکل گرفت.

استلار در سال 2014 با 100 میلیارد از ارز دیجیتال خود، فعالیت خود را آغاز کرد و نام ارز دیجیتال بومی خود را از استلار به لومن (XLM) در سال 2015 تغییرداد.

بلاک چین استلار

استلار یک بلاک چین است که برای آسان تر شدن تراکنش های مالی ایجاد شده است. این بلاک چین دارای بخش های دیگری مثل وجه های ارسالی، پرداخت های خرد و کلان می باشد. هدف اصلی استلار ارائه کردن خدمات مالی با سرعت بالا و کارمزد کم می باشد.

استلار-چیست

چگونگی کار کردن استلار

استلار مجموعه ای از سرورهای غیر متمرکزی می باشد که در چند نقطه تشکیل شده است. استلار دفتر کل توزیع شده ای را ایجاد کرد که تمامی تراکنش هایی که انجام شدند را در خود ثبت می کند، علاوه بر ثبت تراکنش ها، از تراکنش های انجام شده یک کپی می گیرد و کپی از تراکنش های انجام شده در سرور های شبکه استلار موجود می باشد. کاربران می توانند یک سرور در استلار ایجاد کنند.

سرور هایی که در استلار وجود دارند برای تایید کردن تراکنش ها با یکدیگر در ارتباط هستند. در طی زمانی 2 تا 5 ثانیه ای دفتر کل توزیع شده، بروزرسانی می شود. دفتر کل سرمایه شما را به عنوان اعتبار شما که توسط آنچرها ( رابط بین پول رایج و شبکه استلار) ایجاد شده است، به ثبت می رساند.

سپرده گذاری شما در یک حساب آنلاین، دقیقا مانند یک کیف پول مجازی است. آنچر ها برای حفظ سرمایه شما باید قابل اعتماد باشند، این اعتبار می تواند بین کاربران شبکه ایجاد شود. استلار درست مانند یک صرافی توزیع شده فعالیت خود را ادامه می دهد.

شما با استفاده از اعتبار دلاری خود می­توانید برای فردی که میخواهید یورو ارسال کنید. استلار به صورت خودکار دلار را به یورو تبدیل می کند و فرد دریافت کننده، یورو تحویل می گیرد.

کاربرد استلار

  • کارمزد پایین
  • مبادله برون مرزی

کارمزد پایین:

استلار کارمزد مبادله­ها را کاهش داده و گزینه های زیادی برای پرداخت کردن معامله ها به خصوص معامله های کوچک را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مبادله برون مرزی:

شما حتی اگر بخواهید یک سنت را انتقال دهید، استلار ابن کار را برای شما انجام خواهد داد. شما می توانید به هر نقطه از جهان با هر مقدار انتقال داشته باشید. انتقالات با سرعت بالایی صورت می گيرد و دارای کارمزد بسیار پایینی می باشد.

اتفاقات مهم استلار

  • سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ اضافه شدن تراکنش­های معامله که قرار گرفتن آن در سرور مشتری (API) با شکست همراه شده بود
  • انتشار پیدا کردن مطالب بیشتری درباره طرح و ایده های نو و جدید که شامل خرید و فروش غیر متمرکز و همکاری استلار با دیگر شرکت ها

استلار قصد دارد یک نسخه بتا برای لایتنینگ خود انتشار دهد که این اتفاق برای افراد متخصص بلاک چین با جذابیت بیشتری خواهد بود.

استلار-کوین

مزایای استلار

  • بالا بودن سرعت تراکنش
  • کارمزد پایین تراکنش
  • استفاده از تکنولوژی

بالا بودن سرعت تراکنش:

پردازش حدود ۲۰۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام می دهد. هر تراکنش در مدت زمان ۵ ثانیه مورد تایید واقع می شود.

کارمزد پایین تراکنش

کاربران برای پرداخت کارمزد تراکنش ها ، مبلغ بسیار کم را پرداخت می کنند.از ویزگی های برتر استلار کارمزد پایین تراکنش ها می باشد.

استفاده از تکنولوژی :

استلار از تکنولوژی پیشرفته ای مثل قرار داد های هوشمند استفاده می کند. قرارداد های هوشمند بلاک چین ها را در کنار سایر ویژگی ها مثل امضای چندگانه قرار می دهد که این عامل باعث افزایش پیدا کردن پرداخت ها می شود.

معایب استلار

  • رقابت بالا
  • محدودیت در انجام دادن تراکنش ها
  • غیر متمرکز بودن

رقابت بالا :

حفظ کردن قدرت استلار با توجه به رقابت بالا بسیار کار سخت و دشواری است. ریپل بزرگترین رقیب استلار است. به دلیل اینکه اجرا کننده ریپل و استلار یک فرد بوده است، باعث افزایش رقابت بسیار بالای این دو شبکه شده است. مؤسسات بانکی از دیگر رقبای استلار هستند، زیرا آنها در تلاشند که پرداخت های برون مرزی خود را مانند استلار ایجاد کنند.

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله تاریخ ارزدیجیتال را بخوانید.

محدودیت در انجام دادن تراکنش ها :

شما باید ۲۰ ارز دیجیتال بومی این شبکه که (XLM) است را دارا باشید. این محدودیت برای کاربرانی که نمی خواهند این مقدار از ارز دیجیتال استلار را داشته باشند و سرمایه گذاری کنند، بسیار مشکل ساز خواهد بود.

غیر متمرکز بودن:

کاربران به دلیل اینکه استلار یک ارز دیجیتال غیر متمركز است و ریپل یک ارز دیجیتال متمرکز، ترجیح می دهند که استلار را انتخاب کنند، اما برخی از بانک ها و مؤسسه های مالی ترجیح می دهند سیستم متمرکزی مثل ریپل را انتخاب کنند.

کیف پول های استلار

  • کیف پول رسمی استلار
  • لجر نانو
  • کیف پول پاپایات
  • کیف پول لابستر
  • کیف پول بلاک چین
  • کیف پول اتمیک

استلار-رمزگشا

کیف پول استلار

اولین و اصلی ترین کیف پول برای ذخیره سازی استلار می باشد. این کیف پول بر روی دستکاپ قابل اجرا می باشد.  به صورت رسمی برای این ارز دیجیتال طراحی شده است. کار کردن با این کیف پول بسیار راحت بوده است و نیازی به هیچ تخصص خاصی برای استفاده کردن از کیف پول استلار نمی باشد.

لجر نانو :

معروف ترین کیف پول سخت افزاری می باشد که دارای امنیت بسیار بالایی است. این کیف پول به علت اینکه سخت افزار است ظاهری شبیه به یک فلش مموری دارد و دارای یک صفحه ی نمایش است که بر روی بدنه ی این کیف پول قرار دارد و به کاربر امکان این را می دهد که معاملاتی را که می خواهد فرد انجام دهد را ببیند و تراکنش های آن را تایید کند. این کیف پول سخت افزاری نسبت به کیف پول های نرم افزاری مقداری گران می باشد.

کیف پول پاپایات :

ربات تلگرام است که بر روی بلاک چین تلگرام طراحی شده است. این ربات تلگرامی می تواند برخی از ارزهای دیجیتالی را ذخیره سازی کند. استفاده کردن از این کیف پول، در سیستم­های نرم افزاری که دارای تلگرام می باشد، قابل اجرا است.

کیف پول لابستر :

از رایج ترین کیف پول­ها برای ذخیره سازی و نقل و انتقال دادن ارز دیجیتال به خصوص استلار می باشد. استفاده کردن از این کیف پول بسیار راحت بوده است اما از لحاظ امنیتی نسبت به کیف پول­های سخت افزاری با کاهش روبرو می باشد. البته توسعه دهندگان کیف پول لابستر بخش های امنیتی مختلفی برای بالا بردن امنیت این کیف پول در نظر گرفته اند. کاربران می توانند کیف پول خود را به ایمیل خود متصل کنند تا لیست تراکنش های انجام شده را به ایمیل شما ارسال نمایند.

 کیف پول بلاک چین :

با سابقه ترین کیف پول دیجیتال، کیف پول بلاک چین است. این کیف سالیان طولانی است که مورد استفاده کاربران حوزه ارز­دیجیتال قرار گرفته شده است. کاربران قدیمی بازار ارزدیجیتال کاملا با این کیف پول آشنایی دارند. از آن می توانند علاوه بر ذخیره سازی سایر ارزدیجیتال­ها مانند بیت کوین، ذخیره سازی استلار هم انجام دهند. این کیف پول تحت وب است و دارای اکثر زبان­های بین الملل می باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک یک کیف پول الکترونیکی است. این کیف  پول در دنیا شناخته شده است و کاربران می توانند برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی خود اقدام کنند.  بیش از 300 رمزارز در کیف پول اتمیک قابل پشتیبانی می باشد که استلار هم جزو 300 رمزارز قرار گرفته است.

سخن آخر

استلار یک شبکه غیر متمرکز است که دارای یک رمز ارز مخصوص به نام لومن (XLM) است. این شبکه قابلیت های زیادی دارد که سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش ها از مزیت­های ویژه ای است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این ارز دیجیتال با ریپل رقابت زیادی دارد و همواره می کوشد که جایگاه خود را در بازار ارز دیجیتال حفظ کند و پیشرفت های بسیاری داشته باشد.

شرکت رمزگشا با چندین سال سابقه در زمینه تحلیل ارز دیجیتال و فارکس فعالیت می‌نماید. آکادمی رمزگشا دارای دوره های تخصصی در زمینه هوش مالی ، تریدر حرفه ای فشرده و نیمه فشرده است . همچنین شرکت رمزگشا با بهره گیری از تحلیلگران و مشاوران باتجربه آماده انتقال این تجربیات به شما عزیزان می­باشد . شما می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما در ارتباط باشید .

با تشکر از شما خواننده گرامی سایت رمزگشا که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید .

11 پاسخ به “استلار چیست ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت و استراتژی سرمایه گذاری

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می باشد . که بطور مداوم در لیست ثروتمندترین افراد  نشریاتی مانند فوربز قرار می­گیرد . وی  هم اکنون ( جولای 2023 ) با دارایی بیش از 115 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می­شود .

مطالعه بیشتر »
robot-Trader-رمزگشا-مقاله-ربات-تریدر-چیست-شاخص

ربات تریدر چیست ؟

ربات‌های تریدر به عنوان نمونه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکار در بازارهای مالی، با استفاده از الگوریتم‌ها و قوانین مشخص طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها، قادر به تحلیل داده‌های بازار، تشخیص الگوهای معاملاتی، و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر استراتژی‌های تجاری هستند. عملکرد این ربات‌ها بر پایه قواعد و قوانین قبلی تعیین می‌شود و به طور خودکار معاملات را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث شده تا ربات‌های تریدر جایگاه ویژه‌ای در بازارهای مالی پیدا کنند و مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مطالعه بیشتر »
Robot-Trader-شاخص-دانود-ربات-تریدر-رمزگشا

ربات تریدر و ویژگی های آن !

ربات تریدر به یک سیستم اتوماتیکی گفته می شود که براساس یک الگوریتم معینی ، به جای شما در بازار های ارز دیجیتال ترید انجام می دهد. شما با استفاده از یک ربات تریدر اتوماتیک ، می توانید بدون نیار به حضور خود ، کسب درآمد داشته باشید .همچنین قیمت خریداری و استفاده از این ربات های تریدر به گونه ای است که اکثریت افراد می توانند آن را خریداری و با استفاده ی صحیح از آن ، کسب درآمد داشته باشند.

مطالعه بیشتر »

fa_IRPersian